4 x lihashuolto kahvakuulalla

Processed with VSCO with a4 preset

Lupailin vähän aikaa sitten tehdä teille postauksen kahvakuulan kanssa tehtävästä lihashuollosta. Multa löytyy vaikka mitä välineitä kotoota lihashuoltoon sekä kotitreeneihin, vain leuanvetotanko ja puolapuut puuttuu! Ehkä jonain päivänä saan vielä nekin hommattua. Suurimmaksi osaksi käytän erilaisia rullia, palloja ja vetokumeja, mutta viime aikoina olen löytänyt myös kahvakuulat avuksi availemaan mun jumista kroppaa. Tässä muutama liike, joita olen viime aikoina tehnyt aktiivisesti kotona.

Processed with VSCO with a4 preset

Processed with VSCO with a4 preset

Tässä hyvä liike olkapäälle, jonka avulla olkapää painuu paikalleen ”kuppiinsa”. Mene lattialle makaamaan ja ota kahvakuula toiseen käteen. Nosta käsi suorana kattoa kohti ja yritä pitää myös ranne mahdollisimman suorana. Vedä lapaa ja olkapäätä lattiaa kohti niin, että saat tukevan ja jämäkän asennon. Lähde hitaasti kiertämään peukaloa sivulta toiselle. Tee pari minuuttia per käsi.

Processed with VSCO with a4 preset

Processed with VSCO with a4 preset

Tämän liikkeen olen tainnut esitellä joskus aiemminkin eli kyseessä on lonkankoukistajien venytys kahvakuulalla. Aseta kahvakuulan kahva lonkkaluun suuntaisesti ja mene makaamaan kahvan päälle. Vedä henkeä sisään ja ulos puhalluksella yritä painua entistä voimakkaammin kahvaa vasten. Voit myös kokeilla jännittää hetken vatsalihaksia ja kun löysäät jännitystä, anna kahvan upota entistä syvemmälle. Tämän ei kuulu sattua eli jos tämä liike tekee sinulle kipeää niin älä tee tätä! Tee pari minuuttia per puoli.

Processed with VSCO with a4 preset

Kahvakuulaa voi käyttää myös avaamaan pohkeita. Aseta pohje kahvakuulan kahvan päälle ja lähde pyörittämään jalkaa puolelta toiselle niin että saat hierottua koko pohkeen leveydeltä. Vaihda välillä paikkaa, jotta saat auottua pohkeen myös koko pituudelta. Jos haluat lisätehoa liikkeeseen niin nosta toinen jalka painoksi möyhittävän jalan päälle! Möyhi pari minsaa per jalka.

Processed with VSCO with a4 preset

Tällä liikkeellä saat venytettyä sekä pohkeita että nilkkoja. Nosta kahvakuula polven päälle ja paina yläkroppa myös voimakkaasti kohti kahvakuulaa niin että tunnet kunnon venytyksen pohkeessa. Pidä koko jalkapohja tiiviisti lattiassa ja voit pyörittää hiljalleen polvea sivulta toiselle ja painaa polvea kohti varpaita, jolloin venytys tuntuu hieman eri kohdissa. Tee pari minuuttia per jalka.

Toivottavasti saitte näistä hyviä vinkkejä omiin lihashuoltosessioihinne, koska itse olen kokenut nämä liikkeet  arsin toimiviksi! Ja mikä parasta, nämä on helppoa toteuttaa kotonakin jos omistat riittävän suuren kahvakuulan 🙂 Ja jos et omista niin nyt on hyvä syy lisätä kahvakuula joulupukin toivelistaan. Taidan tehdä se itsekin. Kaipaisin kotiin ainakin 14, 16 ja 20kg kahvakuulat!

Jonna

2 vastausta artikkeliin “4 x lihashuolto kahvakuulalla”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta