Houkuttaako vähäsokerinen tammikuu?

Processed with VSCO with a6 preset

Mä en tainnut tän vuoden alussa lähteä mukaan mihinkään tipattomiin tammikuihin tai herkuttomiin helmikuihin. 2014 olin mukana vähäsokerisessa tammikuussa, joka taisi sekin keskeytyä jatkuvan sairastelun vuoksi. Meillä on aina viikonloppuisin tapana ostaa kaikenlaisia herkkuja kotiin ja yleensä ne sisältävät aika lailla varsinkin sokeria. Jostain syystä kun se on niin tavattoman hyvää… Eilen päätin, että pieni nenänvalkaisu voisi olla tässä kohtaa taas paikallaan ja sokerin ohella laittaa syyniin muutkin ruokavalion osapuolet. Vihanneksia täytyy lisätä entisestään ja vedenjuontikin olisi suotavaa. Sitruunavettä aamuun lisää ainakin. Vihanneksia tai marjoja jossain muodossa melkein jokaiselle aterialle. Smoothietkin olen taas unohtanut, joten nekin voisi palauttaa takaisin ruokavalioon – onko helpompaa tapaa lisätä vihannesten ja marjojen määrää päivään?

Processed with VSCO with a6 preset

Processed with VSCO with a6 presetMulla on takataskussa useampi uusi vähäsokerinen resepti testattavana. Ensi viikonlopuksi aion valmistaa joko suklaakakkua tai minttusuklaista raakakakkua. Mutta näiden tekoa ennen pitäisi saada hankittua uusi sähkövatkaimen vanhan rikkoutuneen tilalle. Yritin jo eilen, mutta nappasin mukaan väärän lahjakortin kotoa. Onneksi on yksi lahjakortti käyttämättä niin saan uuden sähkövatkaimen vähän niin kuin ilmaiseksi. Kalliitahan nuo ovat, jos tahtoo hyvän saada ja harvoin on ylimääräistä tällaisiin vempeleisiin laittaa. Vempeleistä puheen ollen, postauksen kuvissa on pukin tuoma uusi vempele eli mutteripannu! Kahvinkeitto on toki sillä hieman työläämpää, mutta maku maksaa kyllä vaivan. Mielettömän hyvät sumpit keitteleepi hän.

Onko kellään muulla harkinnassa vähäsokeriseen tammikuuhun osallistuminen?

Ps. Edellisen kerran kokkailin vähäsokerisen tammikuun tiimoilta mm. mustikkaproteiinisorbettia, suklaavanukasta sekä mustikkapiirakkaa.

Jonna

7 vastausta artikkeliin “Houkuttaako vähäsokerinen tammikuu?”

  1. Jep, kaikki sokeri pois. Eli ei lisättyä sokeria tammikuussa on tavoite. Kuitenkin jossain vaiheessa unohdan tämän tavoitteen ja laitan ketsuppia ruokaan 😀

    • Mä en edes lähde millekään totaalikieltäytymis linjalle, koska tiedän että siinä käy huonosti sillon… yhdet kemutkin tulossa ja siellä on saletisti kaikkea herkkua tarjolla 😉

  2. On porukalla ongelmat, treeniä lisää ja syö normaalisti jos ei mitään allergioita ym ole.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta