Ruokapäiväkirja viime viikolta

picsart_12-19-02-36-26

Pitkästä aikaa ruokapäiväkirjaa kuvattu! Mites teillä on sokeriton kestänyt? Mä voin sanoa ihan rehellisesti, että ihan pikkusen kyllä sorruin viikonloppuna. Ei voi sanoa, että olisi mitenkään erityisesti tehnyt herkkuja mieli, mutta otinpa silti. Sillai järkevästi! Oltiin laivalla miehen kanssa lauantaina ja siellä oli jälkkäriksi omenapiirakkaa ja eilen käytiin miehen siskon synttäreillä, jossa oli ihan pakko maistaa kakkua ja vähän muffinssia. Eihän synttäritarjoiluista passaa kieltäytyä!

Viime viikko oli siitä erikoinen, että olin tytön kanssa kolme arkipäivää kotona ja nukuttiin pitkään. Ruokailukertoja ei siis tullut ihan niin montaa kuin normiarkena. Lisäksi oli laivareissu sekä synttärit. Muutoin viikko ruokailuiden osalta meni ihan perusmeiningillä. Kuvista puuttuu kokonaan treenin yhteydessä otetut palkkarit sekä treenin aikainen juoma. Palkkari käsittää noin 30g proteiinijauhetta ja treenin aikana käytän juomassa noin 20g maltoa + 5g bcaa:ta. Niillä jaksaa painaa menemään! Katsotaanpas sitten miltä viikko näytti ruokailuiden osalta 😉

Maanantai

picsart_12-19-11-33-37Aamupalaksi kolme munaa, paprikaa ja kuppi teetä // Töissä välipalana pähkinöitä ja kuppi teetä // lounaaksi Picnicin kana-feta-avocadosalaatti // ennen treeniä banaani (meni töissä pitkäksi) // treenin jälkeen riisiä, itse paneroituja broilerinuijia sekä aiolia // iltapalaksi puuroa, mustikoita ja pähkinöitä.

Tiistai

picsart_12-19-11-34-40Aamupalaksi munia, vihreitä ja teetä // lounaalla eilistä ruokaa + vihanneksia // ennen treeniä riisikakkuja, maapähkinävoita ja banaania // illallisena kanaa, riisiä, aiolia ja tomaattia // iltapalaksi 2 mandariinia (ei kuvaa).

Keskiviikko

picsart_12-19-11-35-42Aamupalaksi munia, omenaa ja tomaattia + kuppi teetä // lounaalla anopin tekemään lihakastiketta perunoilla ja vihanneksilla // välipalana gluteeniton sämpylä kinkulla, juustolla, salaatilla ja kurkulla + kuppi teetä // iltaruuaksi kanaa, makaronia, aiolia ja vihanneksia.

Torstai

picsart_12-19-11-37-15Aamupalaksi munia, omenaa ja teetä // lounaalla pähkinävoipannareita // treenin jälkeen makaronia, jauhelihakastiketta ja vihanneksia // iltapalaksi puuroa ja marjoja (ei kuvaa).

Perjantai

picsart_12-19-11-38-06Aamupalaksi munia ja vihanneksia + teetä (ei kuvaa) // töissä lounaalla makaronia ja jauhelihakastiketta + vihanneksia (ei kuvaa) // välipalaksi gluteeniton sämpylä päällisillä + teetä // illalliseksi ranskalaisia, lihapullia, punajuurisalaattia ja tomaattia // iltapalaksi pari mandariinia (ei kuvaa).

Lauantai

picsart_12-19-11-39-17Aamupalaksi munia, omenaa ja teetä // laivalla lounaaksi broileripanini // Kochi Aitissa olutmaistajaiset ja pikkusuolaista // laivalla salaattibuffet + jälkiruuaksi omenapiirakkaa ja vaniljakastiketta // iltapalaksi 2 mandariinia.

Sunnuntai

picsart_12-19-11-40-13Aamupalaksi kolme paahtoleipää juustolla ja kananmunalla // anoppilassa lounaaksi perunoita ja jauhelihakastiketta (ei kuvaa) // synttäreillä pari pizzaleipästä, teetä, puraisu muffinssista ja pieni pala kakkua // iltaruuaksi spagettia ja jauhelihakastiketta, punajuurisalaattia ja Real-leipää päällisillä // iltapalaksi mandariini.

Tältä näytti mun ruokailut viime viikolta ja voin ihan sanoa rehellisesti ettei vihreitä juuri lautaselle eksynyt…No aina ei voi voittaa! Mutta mitään ylimääräisiä herkkuja en kuitenkaan napsinut päivittäin niin kuin olen jo pitkään tehnyt. Siitä olen siis jo päässyt eroon!

Ps. Vlogissa on uusi video! Pääset vlogiin tästä. Myös mun henkilökohtaisella tilillä on uusia treenivideoita, pääset sinne tästä.

Jonna

6 vastausta artikkeliin “Ruokapäiväkirja viime viikolta”

  1. Tosi kiva postaus, näitä on jotenkin aina mielenkiintoista lukea 😀 Mun silmään joinain päivinä näytti aika pieniltä määriltä kokonaisuutena ainakin treenaavalle ihmiselle, mutta kaikki on toki kovin erilaisia! Itse tosin tuolla ruokamäärällä varmaankin laihtuisin 😀

    • Viime viikolla oli vähän noita poikkeuksellisia päiviä, kun olin tytön kanssa kotona. Tarkoittaa siis 12h unia 😀 Ei siinä jää kauheasti aikaa päivällä enää syödä. Max just se neljä ateriaa! Mut tarvittaessa mä pärjään kyllä aika vähälläkin. Toki nyt yritän syödä niin paljon kuin napa vetää kun treeniäkin tulee enemmän 😉

  2. Kyllä todella terveellisesti söit/syöt. Tosi hyvät nuo ennen treeniä ruoat, ei liian rasva/kuitu/proteiinipitoista vaan hiilaria ja helposti sulavaa(banaani, riisikakku ym) Ja Ihan oikein teit; ei juhlatarjoilusta voi kieltäytyä. Syöt aika paljon munia, tuleeko morkkista ”kolesteroliarvoista”? Sokeriton linja pitänyt, ellei lasketa eilisen työpaikkalounaan kaalisalaatti jossa purkkiananasta. en ole varma oliko ananas vedessä vai sokeriliemessä. =)

    • Ei tuu morkkista! Munien syönnin ei pitäisi juuri kolesteroliin vaikuttaa ellei ole sukurasitetta tai sen nousulle altistavaa geeniä. Toki pitää jonkin ajan kuluttua taas mittauttaa, että tiedän missä mennään. Kolme munaa päivässä ei mun mielestä kuitenkaan ole kovin paljon! Mää niin tykkään munasista 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta