See How You Eat Coach – Viime viikon ruokapäiväkirja

Processed with VSCO with 7 preset

Sain viime viikolla instaan viestin, että olenko kokeillut See How You Eat Coach -sovellusta kännykällä. No enpä ollut! Sain itse asiassa sovelluksen kanssa käsikynkkää kulkevan kirjan toissa viikolla ja olen jo jonkin verran ehtinyt siihen tutustua. Kirjan 80/20 Ruokavaliokirja ovat kirjoittaneet Marika Venäläinen sekä Mia Karlsson. Ruokavalion ideana on panostaa kohtuullisuuteen eikä herkkujakaan kielletä. Palaan kirjaan enemmän kunhan olen testaillut sovellusta vielä lisää ja perehtynyt kirjaan paremmin. Aloin kuvaamaan sovellukseen viime viikolla ruokia ja voin sanoa, että alkuun otti pannuun aika huimasti. Sovellus ei ollut laisinkaan samaa mieltä aterioiden koostumuksesta mun kanssa, mutta se ei ole ollenkaan huono asia! Aloin lisäämään aterioille hieman hiilareita ja reilusti kasviksia. Sovellus antaa aterialle sydämiä sen mukaan miten paljon ateria sisältää hyviä asioita ja mistä se koostuu. Siitä saakin aina hyvän muistutuksen vihannesten, hedelmien ja marjojen lisäämiseksi 😉 Lue enemmän See How You Eat Coach -sovelluksesta täältä.

Maanantai

Oli sen verran kiire päivä etten muistanut edes ruokiani kuvata. Selkä oli jumissa, joten skippasin treenit ja menin hierojalle.

PicsArt_01-17-09.30.01Aamupalaksi gluteeniton sämpylä kinkulla, juustolla ja vihanneksilla + teetä // töissä välipalana mandariini ja teetä // lounaalla pastaa ja tacomaustettua jauhelihaa + vihanneksia (ei kuvaa) // välipalaksi banaani ennen hierontaa // kotona illalla riisiä, vihanneksia ja viljattomia pinaatti-broileripullia. // iltapalaksi omenaa.

Tiistai

Kotipäivä. Jouduin jäämään selkäni vuoksi pois töistä. Iltapäivällä osteopaatilla, muutoin koko päivä melko rauhallista menoa.

PicsArt_01-17-10.04.43Aamupalaksi gluteeniton sämpylä juustolla ja paistetulla munalla + teetä // lounaaksi riisiä ja edellisen päivän pinaatti-broileripullia sekä vihanneksia // osteopaatin jälkeen gluteeniton sämpylä kinkulla, juustolla ja paprikalla +teetä //iltaruuaksi tacomausteisella jauhelihalla täytetty bataatti (ei kuvaa) // iltapala 1: puuroa raejuustolla ja marjoilla // iltapala 2:Ehrmannin suklaavanukas.

Keskiviikko

Salilla kevyttä treeniä ja paljon lihashuoltoa.

PicsArt_01-17-10.05.43Aamupalaksi Lidlin kauraleipää juustolla, kinkulla ja parikalla + teetä // lounaaksi edellisen päivän tacomaustetulla jauhelihalla täytetty bataatti // iltaruuaksi spagettia, broileria sekä porkkanaa // iltapalaksi Njie Propud.

Torstai

Normipäivä. Ei treeniä tänäänkään, koska en uskaltanut lähteä jumisella selällä juoksutreeneihin. Väsytti aivan jumalattomasti koko päivän.

PicsArt_01-17-10.06.52Aamupalaksi gluteeniton sämpylä juustolla, kinkulla ja vihanneksilla + teetä // välipalaksi Mars-protskupatukka (jumalattoman hyvä patukka!!!) kun ei ollut muutakaan // lounaaksi spagettia ja tacomaustettua jauhelihaa, pieni pala kanaa sekä vihanneksia // kotona iltapäivällä banskulettuja nutellalla // iltaruuaksi lohkoperunoita, nakkeja sekä vihanneksia.

Perjantai

Aamuvuorossa duunissa ja iltapäivällä treenit 1h. Illalla firman uuden vuoden bileet. Kotona nukkumassa vaille yksi yöllä..

PicsArt_01-18-10.28.06

Aamupalaksi puuroa, raejuustoa ja marjoja + teetä // välipalaksi omena + teetä // lounaalla edellisen päivän illallista // välipalaksi ennen treeniä riisikakkuja, kinkkua ja kurkkua // treenin jälkeen puuroa, raejuustoa ja marjoja // firman juhlissa muutama lasi viiniä  + alkudrinksu, ruuaksi mm. punajuuri-vuohenjuustosalaattia, broileria, paistettua perunaa, quinoaa… Jälkkäriksi omenakaurapaistosta ja vaniljavaahtoa // iltapalaksi mäkkärissä quarter punder hampurilainen + limu.

Lauantai

Pötköttelypäivä. Väsytti koko päivän aivan jumalattomasti enkä saanut mitään aikaiseksi. Nukuin aamulla pitkään ja sen lisäksi vielä reilun 2h päiväunet. Syömiset jäi aika vähälle juurikin nukkumisen vuoksi.

PicsArt_01-18-10.29.02Aamupalaksi kauraleipä paistetulla kananmunalla ja juustolla, avocadoa ja porkkanaa // välipalaksi rieskaa ja mustikka-vaniljapitkoa // illalla spagettia, pinaattia ja Nigellan lihapullia // jälkkäriksi Ben&Jerry´s jätskiä (ei kuvaa).

Sunnuntai

Siivous&treenipäivä. Aamupäivä kului siivoten ja iltapäivällä treeneissä about 1,5h. Lisäksi kävelyt treeneihin ja takaisin, yht. 5km.

PicsArt_01-18-01.37.11Aamupalaksi kauraleipää paistetulla munalla ja juustolla + vihanneksia ja teetä // ennen treeniä puuroa raejuustolla ja marjoilla // treenin jälkeen edellisepäivän lihapullia ja spagettia // iltapalaksi smoothie, jossa banaania, avocadoa, punaviinimarjoja, lehtikaalijauhetta, CocoVin supermixiä, inkivääriä, protskua ja kurkumaa.

Viime viikon tavoitteena olisi lisätä hiilareita päivään ja vihanneksia/marjoja aterioille. Huomasin, että puuro ei sovi mulle yhtään aamulla. Siitä jäi todella turvonnut ja ällöttävä olo moneksi tunniksi. Kauraleipä ei sen sijaan tee tätä olotilaa, joten siinä pysytellään nyt hetki. Yritän ujuttaa myös smoothieita nyt päivittäiseen ruokavalioon, koska niihin on helppo työntää paljon hyviä asioita aina marjoista erilaisiin jauheisiin. Mies osti meille mm. lehtikaali- ja pinaattijauhetta käytettäväksi! Parina päivänä ruokailukerrat jäivät vähemmiksi, mutta tämä johtuu vain ja ainoastaan pidemmistä unista. Muutoin syön 3-4 tunnin välein joka päivä. Herkuttelu osui mulla perjantaille firman bileisiin ja lauantaille varsinaiselle herkkupäivälle. Ei lähtenyt mielestäni lapasesta!

Onko See How You Eat Coach -sovellus teille tuttu? Miltä mun ruokapäiväkirja näytti teidän mielestä?

*80/20 Ruokavaliokirja saatu blogin kautta.

Jonna

4 vastausta artikkeliin “See How You Eat Coach – Viime viikon ruokapäiväkirja”

  1. Sun ruokapäiväkirja näytti jälleen kerran ihanalta! Näitä on ihana lukea ja saan aina uusia idiksiä keittiöön 🙂 Kiitos! Ois muuten kiva tietää, mitkä on teidän tytön lemppariruokia kun täälläkin viipeltää nuori neitonen. 🙂

    • Hei, tosi kiva kuulla! Näitä voi siis tehdä jatkossakin 😉

      Meidän tyttö on aika lailla kaikkiruokainen, mutta jos häneltä kysytään mitä tänään haluat syödä niin vastaus on melkeinpä aina spagettia & jauhelihakastiketta tai perunaa & kalaa + paljon salaattia. Viikonloppuisin taas hän toivoo aina itse tehtyjä hampurilaisia 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 7
Tykkää jutusta