Nukahtamisvaikeuksia? Kokeile sweet dreams -puuroa!

sweet dreams -puuro

Mä olen mielettömän kiinnostunut erilaisista ruoka-aineista ja niiden vaikutuksesta kehoon. Pikku hiljaa olen opiskellut asioista lisää ja laittanutkin osan tiedoista käytäntöön. On hyvä muistutella välillä itselleen mitä syö ja miksi ja mitä kannattaisi syödä lisää. Ruualla voi olla uskomaton vaikutus meidän terveyteen. Pääasiassa en mieti kauheasti mitä syön kunhan vain syön riittävästi ja suht puhtaasti, mutta viime aikoina olen alkanut taas kiinnostua yksittäisten ruoka-aineiden vaikutuksesta elimistöön. Tämä Sweet -dreams -puuron ohje on Puuron uusi aika kirjasta ja huomasin, että reseptien yhteyteen oli laitettu mielenkiintoisia tietoknoppeja. Tämä puuro esimerkiksi koristellaan kurpitsansiemenillä, jotka sisältävät tryptofaania. Tryptofaani taas auttaa nukahtamiseen, joten jos sinulla on nukahtamisvaikeuksia, kokeile ihmeessä illalla keitellä satsit Sweet dreams -puuroa 😉 Tryptofaanin lisäksi kurpitsansiemenet sisältävät mm. magnesiumia, sinkkiä sekä runsaasti rautaa. Ei mikään ruokamaailman turhake siis!

Sweet dreams -puuro

Reseptistä tulee kaksi annosta.

  • 2 dl kookosmaitoa
  • 1 dl vettä
  • 2 dl kaurahiutaleita
  • ripaus suolaa
  • banaani ja kurpitsansiemeniä
  • loraus hunajaa tai vaahterasiirappia

Laita kattilaan kookosmaito, vesi, suola ja kaurahiutaleet. Keittele puuro kypsäksi miedolla lämmöllä, noin 15 minuuttia. Kaada puuro kulhoon ja pilko päälle banaania ja ripottele kurpitsansiemeniä pinnalle. Jos kaipaat makeutusta, lorauta päälle vielä vähän hunajaa tai vaahterasiirappia. Maapähkinävoi sopii puuron päälle myös!

Lue Puuron uusi aika -kirjasta lisää täältä.

Sweet dreams!

 

Jonna

2 vastausta artikkeliin “Nukahtamisvaikeuksia? Kokeile sweet dreams -puuroa!”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 6
Tykkää jutusta