Sunnuntain vetävien lihasryhmien treeni

*Sisältää mainoslinkkejä

vetävien lihasryhmien treeni

Vitsi miten ihanaa oli päästä eilen taas kunnolla jumppailemaan! Tämän kunniaksi päätin kuvata teille ihan koko setin. Vuorossa oli vetävien lihasryhmien treeni mikä tarkoittaa, että treenasin takareidet, selän ja hauikset. Yleensä olen tässä treenissä tehnyt myös pohkeet, mutta koska niitä ei listassa lukenut, jätin ne luonnollisesti tekemättä, koska hyi. Pohkeet on ehkä hirvein lihasryhmä treenata vatsojen ohella. En tykkää yhtään. Tälle päivälle pitäisi itse asiassa keksiä joku vatsatreeni, jonka jaksaisin räpiköidä läpi…

Olin eilen poikkeuksellisesti töissä ja kirmasin töiden jälkeen välittömästä salille. Sunnuntai-iltapäivänä siellä oli suhteellisen rauhallista ja sain tehdä omat juttuni ilman sen suurempaa kikkailua. Treenaan normaalisti neljän maissa ja silloin salilla on usein pari muutakin kävijää. Joskus omaa treeniä ei saa tehtyä ihan suunnitelman mukaan, vaan joudun hyppimään lihasryhmästä toiseen. Kaksijakoisessa ohjelmassa tämä ei oikeastaan haittaa ollenkaan. Joskus olen tehnyt kyykyt ensimmäisenä, seuraavaksi penkin, sitten hackin, sitten jonkun olkapääliikkeen jne. Mulle treenaaminen ei ole niin vakavaa puuhaa ettenkö voisi poiketa omista suunnitelmistani. Pääasia, kun saa kunnon hien pintaan ja työpäivän pölyt karistettua niskasta!

Mennäänpä sitten itse treeniin!

vetävien lihasryhmien treeni

vetävien lihasryhmien treeni

Takareisiä tein maaten 3 x 8-10 toistoa. Tämä on ollut mulle aina jotenkin hankala liike. En meinaa saada millään minkäänlaista tuntumaa. Viime aikoina olen alkanut negatiivisen vaiheen hitaasti, räjähtävästi ylös ja pieni pito ylhäällä. Tällä systeemillä tuntuu toimivan mulle parhaiten!

vetävien lihasryhmien treeni

vetävien lihasryhmien treeni

Tykkään tosi paljon tehdä perusvoimaliikkeitä, kuten maastavetoa, penkkiä, kyykkyä ja leukoja. Sumomaastaveto on yksi mun suuri suosikki, koska se sopii mun välityksille jotenkin todella hyvin. Pyrin tekemään maastavedot aina ilman minkäänlaisia remmejä, koska haluan kehittää samalla myös puristusvoimaa. Tätä tein 3 x 6 toistoa. Viimeisessä sarjassa painoa 100kg ja sekin heilahti varsin kevyesti!

vetävien lihasryhmien treeni

vetävien lihasryhmien treeni

Kuten teistä monet jo tietävätkin, leuat on mun suuri vahvuus. Aloittelin nekin nyt kevyesti omalla painolla, koska leuanveto kärsii todella helposti jos sitä ei tee ollenkaan pariin viikkoon. Voimatasot nousevat toki nopeasti, mutta on hyvä aloittaa rauhallisesti. Leukoja vedin omalla painolla vastaotteella 4 x 6-8. Laittelen tänään yhden leuanvetovideo treenistä instagramiin eli jos kiinnostaa nähdä mun leukoja, niin käypä tsekkaamassa instasta @jonna_musakka!

vetävien lihasryhmien treeni

vetävien lihasryhmien treeni

Leukojen jälkeen tein vielä ylätaljaa neljä sarjaa, toistoja 8-10. Valitsin tällä kertaa lapiokahvan ja saankin sillä kaikista parhaimman tuntuman selkään. Vaihtelen kahvoja joka treenissä, niin selkäkin saa osumaa pikkusen eri kulmista joka kerta.

vetävien lihasryhmien treeni

vetävien lihasryhmien treeni

Hauiksille tein taljassa miehen laatiman erikoissetin. Mistä lienee tämänkin lukenut tai keksinyt. Otin suht kevyen painon ja tein 10 toistoa, pidin 15 sekuntia taukoa, tein 10 toistoa, 15 sekkaa taukoa ja vielä kerran 10 tiukkaa toistoa. Näitä settejä tuli yhteensä kolme ja siinä se. Oli muuten aikamoinen pumppi käsissä näiden jälkeen!

Loppuun otin vielä muutaman sarjan jalkojen nostoja roikkuen. Liike, jota jaksan tehdä vaikka joka kerta. Venyttää samalla myös hyvin selkää!

vetävien lihasryhmien treeni
Paita ostettu käytettynä // treenipöksyt täältä.

Tekemiähän mulla tulee neljä kertaa viikossa ja kropan treenaan viikon aikana kaksi kertaa läpi. Sen vuoksi liikkeitä ja sarjoja ei per treeni ole kauhean montaa. Kroppa tottui aika nopeasti kaksojakoiseen ja palautuu mielettömän nopeasti.

Millä jaolla sinä treenaat ja miksi? Mikä on sun suosikkiliike?

Edellinen postaus: Viikon 10 ruokapäiväkirja – flunssaisena koko viikko

♥ SEURAA MINUA ♥

Palasia arjestani Instagramissa // Youtubessa // Facebookissa.

Snapchat: jonnamusakka

Torstaiaamun yllätystreeni

torstaiaamun yllätystreeni

Olin pyytänyt viime torstaiksi myöhempää iltavuoroa töihin, koska olin buukannut samalle päivälle sekä tytön neuvolan että hammaslääkärin. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Kun on säännöllinen päivätyö, ei jää juuri aikaa muulle ja tällaiset pakolliset menot joutuu suunnittelemaan kalenterin kanssa. No, niinhän siinä kävi, että neuvola peruuntui hoitajan sairastuttua. Miehelle sattui samalle päivälle tasausvapaa, joten delegoin hammaslääkärin hänelle ja päätin ylittää itseni ja painua aamulla salille ennen töihin menoa. Voisipa aina treenata ennen töitä! Olo on todella energinen koko päivän treenin jälkeen ja saan aina aikaiseksi asioita, joita muuten ei jaksaisi tehdä millään. Siis niitä ikäviä paperihommia ja muuta turhanpäiväistä (mutta pakollista).

Mies on viimeisen neljän kuukauden ajan tehnyt mulle treenin aina edellisenä päivänä, mutta tällä kertaa se jäi. Aamulla salille lähtiessäni herra nukkui vielä sikeästi enkä viitsinyt herätellä häntä. Niinpä päätin tehdä treenini ihan itse. Mulle on paljon helpompaa kun joku tekee treenit valmiiksi, koska tekisin muuten vain niitä kivoimpia liikkeitä ja päästäisin itseni varmasti aivan liian helpolla. Niin vain on jo neljä kuukautta vierähtänyt täyspainoisten salitreenien parissa! Alkuun oli todella nihkeää, mutta nyt luistaa todella hyvin. Ihan kun en olisi koskaan taukoa pitänytkään 🙂

Alla video torstain treenistä, toivottavasti tykkäätte! Mun muita videoita pääset tsekkailemaan tästä, muistahan tilata myös kanava. Se ei maksa mitään 🙂

Hermotushommia eli salilla mun kanssa! (+arvonta)

hermotushommia

Tsau tyypit! Meitsi on täällä vaihteeksi flunssassa. Taitaa olla jo kolmas vai neljäs kerta 2,5 kk sisään. Mulla oli tytön mennessä päiväkotiin elämänvaihe jota en muistele lämmöllä. Olin tuolloin koko ajan kipeänä ja luulin ettei sellaista tarvitse kokea enää koskaan. Pakko sanoa, että huonolta näyttää tällä hetkellä. En ymmärrä mikä mun vastustuskykyä vaivaa. Tai no, ymmärrän kyllä ja tilannetta selvitellään koko ajan. Tänään kävin viimeksi lääkärillä, verikokeissa ja röntgenissä. Jos vanhat merkit toistuvat niin kaikki tulokset on puhtaita ja mulle sanotaan taas, että ei auta kuin sairastaa. Niinpä niin. Tällaisissa tilanteissa sitä alkaa vaan jo pelkäämään oman mielenterveytensä lisäksi työpaikan puolesta vaikken toki tilanteelle mitään mahdakaan.

Salitreeneistä tulee nyt tietenkin taukoa, mutta ruokavalio on ja pysyy. Harvinaisen helppoa on muuten olla mättämättä niitä järjettömiä ”flunssaherkkuja” nassuunsa, kun on ruokavalion runko jota noudattaa. Ei ole edes tehnyt mieli jäätelökipolle! Vaikka en tällä hetkellä pysty kuin istumaan sohvalla ja haaveilemaan urheilusta niin mulla on näyttää teille vähän aikaa sitten kuvattu treenivideo! Tällä hetkellähän yritän treeneissä vain ja ainoastaan saada kropan heräämään muuttuneeseen treenisysteemiin ja lihakset hermottumaan uudestaaan. Selkää ja jalkoja on ihan unelma treenata, koska ne vastaavat treeniin ihan niin kuin ennen vanhaan. Muut lihasryhmät laittavatkin sitten ihan kunnolla hanttiin. Varsinkin olkapäät! Noh, uskon että sitkeä työ palkitaan vielä jonain päivänä 😉 Satuin muuten voittamaan duunikaverin kanssa 6 kk ilmaiset treenit tammikuussa avattavaan Fit Tammistoon! Vaikuttaa varsin pätevältä salilta ja on ihan hyvällä paikalla välimatkoja ajatellen. Itse asiassa ihan mun ”vanhan” salin eli crossfit Vantaan vieressä 🙂

Alla teille siis treenivideo katseltavaksi. Toivottavasti tykkäätte! Mun kanavalle muita videoita tsekkailemaan pääset tästä. Muistahan tilata myös kanava, se ei maksa mitään 😉

Heitä kommenttilootaan kommenttina vaikka sun lempitreenisi niin osallistut kahden I love me -messujen lipun arvontaan. Arvon yhdelle henkilölle kaksi lippua! Yksi lippu oikeuttaa messuiluun yhtenä päivänä. Arvontaan voit osallistua keskiviikkoon 18.10 klo 18 asti. Muista jättää kommenttikenttään toimiva sähköpostiosoite palkinnon toimittamista varten. Se ei näy muille!