Uusia ruokakokeiluja – Viime viikon ruokapäiväkirja

unnamed

Vieläkö teitä kiinnostaa ruokapäiväkirja? No, tässä tulee halusitte tai ette 😀 Viime viikolla kokeiltiin taas muutamia uusia reseptejä, lähinnä suolaisia ruokia. Makeita leivonnaisia en ole jostain syystä tehnyt nyt ollenkaan! Lauantaina mun piti tehdä suklaakakkua, mutta päivä oli niin jumalattoman kiireinen etten ehtinyt tekemään kotona yhtään mitään. Mietin äsken kuvia selatessani etten ole tainnut juuri herkutella, mutta olohuoneen rahilla oleva suklaakippo kyllä kertoo että jonkun suuhun konvehdit ovat menneet paperimerestä päätellen. Lauantaina ainakin söin niitä ainakin kourallisen, mutta viikolla en tainnut niihin kajota ollenkaan. Töissä kyllä maistoin jonkun tuliaissuklaan, mutta en mitenkään överiherkutellut. Lähinnä palauttelin mieleen miltä se suklaa oikein maistuu 😀 Viime viikko meni ainakin omasta mielestäni ruokailuiden osalta melko siististyi. Aina kun treenirytmi on kunnossa niin ruokailutkin pysyy hanskassa!

Maanantai

Illalla crossfit 1h + kävely kotiin 2,5 km.

picsart_01-11-12-53-52

Aamulla munia, tomaattia ja teetä // töissä välipalana pähkinöitä ja teetä // lounaalla anopin tekemään bataattikeittoa // välipalalla riisikakkuja, avocadoa, kinkkua ja vihanneksia (ei kuvaa) // illallisella viikonlopulta jääneita tortillalihoja, vihanneksia sekä riisiä // iltapalaksi puuroa, mustikoita ja raejuustoa.

Tiistai

Välipäivä salilta. Puuhastelua kotona.

picsart_01-11-12-54-54

Aamupalana munia ja vihanneksia + teetä // välipalaksi Nude proteiini patukka // lounaaksi kaupan kana-cesarsalaatti // kotona välipalaksi gluteeniton sämpylä päällisillä + teetä // iltaruuaksi itse tehtyjä pinaattilettuja ja tomaatti-kevätsipulisalaattia sekä fetajuustoa // iltapalaksi omenaa ja maapähkinävoita.

Keskiviikko

Crossfit 1,5h.

picsart_01-11-12-56-07

Aamulla munia, omenaa ja teetä // välipalaksi töissä teetä ja puolikas Rawbite // lounaaksi Picnicin oriental kanasalaatti // välipalaksi riisikakkuja kinkulla, avocadolla ja kurkulla // iltaruuaksi riisiä, jauhelihaa ja vihanneksia // iltapalaksi puuroa, mustikoita, raejuustoa ja manteleita.

Torstai

Aamuvuorossa töissä, illalla crossfit treeni 1h: maastaveto ja shoulder press. Kävely kotiin 2,5km.

picsart_01-11-12-57-40

Aamupalaksi gluteeniton sämpylä päällisillä +teetä // välipalaksi teetä ja puolikas Rawbite // lounaalla jääkaapin jämät eli spagettia, perunaa ja nakkikastiketta sekä vihanneksia ja fetajuustoa // ennen treeniä lääke-esittelijän tuomaa kinkkiruokaa (joku oli syönyt puolet mun eväistä…) // iltaruuaksi punakampelaa ja pestopastaa // iltapalaksi Real-leipä päällisillä.

Perjantai

Vapaapäivä! Pitkät unet ja anoppilaan iltapäiväksi. Sieltä suoraan treeneihin.

picsart_01-11-12-59-15

Aamupalaksi Real-leipää paistetulla munalla ja juustolla + teetä // anoppilassa teetä ja korvapuusti // loinaaksi lasagnea // treenin jälkeen pestopastaa ja pari Real-leipää päällisillä // iltaruuaksi itse paneroituja broiskuja, ristikkoperunoita, majoneesia ja tomaattia.

Lauantai

Ei treeniä. Iltapäivällä Fysioakatemian olkapääklinikalla Crossfit 01300:lla ja sieltä tytön kaverisynttäreille Naurusaareen Flamingoon.

picsart_01-11-01-00-14

Aamupalaksi Realia juustolla ja paistetulla munalla +teetä // ennen kotoa lähtöä olkapääklinikalle puuroa raejuustolla ja mustikoilla // synttäreillä jätskiannos ja vähän karkkia // kotona välipalaksi kaksi riisipiirakkaa päällisillä + teetä // illalla tilattiin pizzaa! Illalla myös kourallinen suklaakonvehteja.

Sunnuntai

Aamulla puuhastelua kotona ja mäenlaskua. Anoppilassa lounaalla ja sieltä suoraan salille. Tein salilla lihashuoltoa 1,5 h.

picsart_01-11-01-01-53

Aamupalaksi Realia juustolla ja paistetulla munalla // anoppilassa kaksi täytettyjä paprikaa, joissa riisiä, jauhelihaa, juustoraastetta ja vuohenjuustoa. Lisäksi salaattia // iltaruuaksi jauhelihalla, guacamolella ja ranskankermalla täytetty bataatti // kourallinen tummasuklaa päällysteisiä pähkinöitä // iltapalaksi omena ja pähkinöitä.

Jaahas, näköjään tuo leivän syönti on taas vähän karannut käsistä, mutta toistaiseksi olo on kuitenkin ihan hyvä, joten en ole huolissani asiasta. Juustoa vetelen näköjään myös aika paljon ja sitä ehkä voisi välillä vähän rajoittaa..Smoothieita en ole tehnyt pitkään aikaan ja ne pitäisi kyllä ottaa ohjelmistoon taas. Smoothieihin on niin helppoa upottaa viherjauheita sun muita, joita en mielelläni muuten suustani alas tunge.

Semmonen ruokaviikko oli viime viikko! Miltäs viime viikon ruokapäiväkirja näyttää?

Ateriaideoita viikolle 50!

photogrid_1481442746622_resized

*Sis.mainoslinkkejä 

Jebajee, taas on aika joka sunnuntaisen postauksen ensi viikon ateriaideoihin. Vielä reseptejä riittää, mutta saa nähdä kuinka kauan! Tykkään itse todella paljon tämän kaltaisista vinkkikoosteista, koska joskus pää vaan lyö ihan tyhjää. Meillä on jo pari viikkoa syöty Makuviikon bokseista tulleita ruokia, mutta tulevalla viikolla kokataan ihan omien ohjeiden ja ideoiden mukaan. Luulen, että ainakin yksi ruoka tulee olemaan perinteinen jauhelihakastike spagetilla, koska tyttö on sitä niin kovasti toivonut. Ihan mukavaa välillä kokkailla jotain perinteisiäkin ruokia ja tyhjentää jääkaappia kunnolla. Jonkun munakkaan voisin myös tehdä, jonne upotan kaikki jääkaappiin kertyneet jämät 🙂

Tässä teille ideoita ensi viikon kokkailuun!

Maanantai: Porkkanakeitto raejuustolla 

2015-10-19-07-29-12-1-800x600-1

Tykkään itse aloittaa viikon melko kevyesti, koska viikonloppuna syön aina vähän raskaammin. Porkkanakeitto on todella hyvää, edullista ja helppoa valmistaa. Sekaan voi pilkkoa muitakin vihanneksia ja laittaa vaikkapa tuorejuustojen jämät. Ohjeen löydät täältä.

Tiistai: Kookoslohi ja nuudelit

2016-05-18-07-52-32-1-800x600

Meillä syödään aika paljon lohta, koska koko perhe rakastaa sitä! En silti jaksa aina syödä sitä peruslohta uunissa paistettuna, joten on kiva saada välillä uusia makuelämyksiä siihenkin! Tämä kookoslohi oli mielettömän hyvää ja nopeaa tehdä. Täydellistä arkiruokaa siis! Reseptin löydät täältä.

Keskiviikko: Aamupalaksi munamuffinssit

oi000626-800x600

Löysin näiden munamuffinssien ohjeen joskus jostain paleoblogista ja siitä asti meillä on tehty näitä todella usein. Muffinssit tehdään kananmunista ja paistetaan muffinssivuoissa. Sekaan voi laittaa melkein mitä vain: vihanneksia, makkaraa, kinkkua, juustoa…mitä kukin haluaa! Nämä on kätevät tehdä edellisenä iltana ja lämmittää mikrossa aamulla. Reseptin löydät täältä.

Torstai: Pekoniin käärityt broileripihvit avocadotäytteellä 

2015-06-24-07-53-26-1-800x600

Tässä toinen meidän perheen hittiresepti, jota on tehty usein! Mies rakastui ohjeen avocadosoosiin niin kovin, että olen saanut sitä hänelle tehdä harva se viikko. Pekoni sopii melkein mihin vaan ja erityisen hyvin broilerin kanssa. Reseptin löydät täältä.

Perjantai: Maukas jauheliha-pizzapannari 

2016-05-13-01-41-36-1-800x600

Perjantairuoka on ihan parasta! Viikon työt hoidettu ja on aika alkaa rauhoittumaan ja rentoutumaan. Perjantain ruoka saa olla ihan erilaista kuin muut arkiruuat. Siinä täytyy olla viikonlopun tuntua 🙂 Tykkään todella paljon pannareista ja suolaiset versiot ovat ehdottomasti mun suosikkeja! Reseptin löydät täältä.

Lauantai: Gluteenittomat pähkinäbrowniet & minipizzat 

2015-11-25-05-23-42-1-800x600

Voitin mun gluteenittomien pähkinäbrownieiden ohjeella Ruoka.fi:n kilpailussa Vuoden makein herkku -palkinnon, joten nämä ovat oikeasti hyviä! Olen brownieitakin tehnyt vaikka millä ohjeilla ja täytyy myöntää, että nämä olivat todella hyviä 😉 Ohjeen löydät täältä.

2015-08-02-12-17-52-1-800x600

Nämä gluteenittomat minipizzat ovat ehkä maailman helpoimmat tehdä! Pohjana on käytetty pieniä gluteenittomia tortillalättyjä ja täytteet valikoitu kunkin syöjän mielihalujen mukaan. Helppoja, nopeita ja herkullisia! Ohjeen löydät täältä.

Sunnuntai: Kirpeän raikas vadelmasmoothie

2015-08-22-05-15-38-1-800x600

Mikä olisikaan parempi tapa aloittaa sunnuntai kuin raikas smoothie aamupalaksi! Pakko myöntää etten ole hetkeen smoothieita tehnyt, muttai tämä resepti herätti taas innostuksen niihin 🙂 Ohjeen löydät täältä.

Jos testailette mun reseptejä niin olisi kiva saada palautetta! Instaan tägäilkää #palasiaarjestani ja @jonna_musakka niin pääsen katsomaan teidän luomuksianne 🙂

Ps. Kannattaa liittyä Offerillan* uutiskirjeen tilaajaksi niin saatte päivittäisen joulukalenterin sähköpostiin! Siellä on ollut aika kivoja arvontaja ja tarjouksia joulukuussa!

Oletteko jo tutustuneet Moi:n täysin uudenlaiseen konseptiin mobiililiitymissä? Enää ei tarvitse joka laitteelle omaa liittymää! Tsekkaa Moi:n fiksut mobiililiittymät täältä*.

Ja Sportamorella on melkein kaikki tuotteet -30% koodilla JOULULAHJA. Koodi koskee normaalihintaisia yli 69e tuotteita. Valikoimaa pääset selaamaan tästä*.