Inhokista suosikiksi

Tällä viikolla ei ole tullut kovin montaa treenikertaa. Oon päässyt treeneihin tasan kaksi kertaa ja tänään tulee kolmas. Taisinkin jo mainita, että vasen olkapää on kipuillut nyt normaalia enemmän ja oon ollut poikkeuksellisen väsynyt koko viikon. Olkapää on nähtävästi ottanut itseensä floor presseistä ja yhdestä wodista, jossa tein kauhean määrän perhosleukoja. Yritän nyt mennä täysin olkapään ehdoilla ja tehdä sen minkä pystyn. Levolla tää vaiva on ennenkin korjaantunut 🙂

PicsArt_1420970675145

Kävin keskiviikkona treenaamassa ennen töihin menoa Malmin Eastbodylla jonne mulla on 10 kerran kortti. Boksi ei oo keskiviikkoaamuisin auki niin toi on mulle sopivan matkan päässä ja onhan Eastbody mun vanha kotisali 🙂 Voimana tein floor pressiä 3×5,  josta vikan sarjan 52,5 kilolla. Ihan ok setti!

PicsArt_1420970797892

PicsArt_1420970867094

Mä oon todella laiska tekemään wodeja yksin treenatessani,  mutta päätin tehdä tällä kertaa poikkeuksen kun sain luvan käyttää vielä hieman keskeneräistä jumppasalia. Olisin kerrankin halunnut treenata tuplanaruhyppyjä, mutta naru oli tietenkin unohtunut boksille. Kehittelin oman wodin jossa tein 3 kierrosta: kb swing x 50 + airsquat x 50 + käsilläseisonta 1 minuutti. Sain ainakin hyvää harjoitusta käsilläseisontaan ja ne onnistukin välillä yllättävän hyvin. Wodin jälkeen treenailin vähän lisää käsilläseisontaa. En luovuta ennen kuin oon oppinut sen! Alla pieni taidonnäyte tuuletuksineen keskiviikolta 😀

Mulla on voimaliikkeissä menossa kausi, jossa yritän nostaa voimatasoja väkisin. Oon tullut pisteeseen, jonka yli en vaan tunnu pääsevän. Nostin vähän voimaliikkeissä oletettua ykkösmaksimia ja teen treenit niistä lasketuilla prosenttimäärillä. Jos ei mene esim vitosta lasketulla painolla niin teen 3+2 toistoa eli kolmosen jälkeen pidän pienen tauon ja jatkan sit sarjaa samalla painolla. Katsotaan saanko tällä systeemillä taas voimatasot nousuun! Onko teille koskaan tullut tällaisia blockeja treeneissä millon voimatasot vaan ei nouse vaikka kuinka yrittää?

C360_2015-01-11-13-17-05-604

Tänään vuorossa sumo mavea, jota ennen inhosin, mut nykyään se on yksi mun suosikkiliikkeistä!

Oppiiko vanha koira uusia temppuja?

Mä oon päässyt hyvään vauhtiin taas treenien kanssa. Pystyn parantamaan suoritustani jollain osa-alueella jokaisessa treenissä. Yritän ottaa itseäni niskasta kiinni ja treenata myös ei niin mieluisia liikkeitä, kuten tuplanaruhyppyjä ja toes to bareja. Ne on kuitenkin iso osa crossfittiä ja jos haluan kehittyä niin kaikessa pitäisi olla tasaisen hyvä. En tajuu miten mun jalat ei osaa hypätä ja kädet pyörittää narua yhtäaikaa 😀 Ehkä vika onkin hyppynarussa eikä minussa… Kannattaa muuten teidän punttia treenaavienkin ottaa hyppynaru vaikka osaksi lämmittelyä. Hyppiminen nostaa kivasti sykkeitä ja lämmittää kroppaa!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Loppuviikon treeneihin kuului paljon uuden opettelua. Innostuin taas perhosleuoista ja oon tahkonnut niitä nyt vähän liiankin kanssa. Pistin itseni koville ja tein yhdessä wodissa pelkkiä perhosleuoista kippien sijaan,  yhteensä 35 kappaletta. Paljon on vielä hiottavaa tekniikassa mutta eteenpäin mennään koko ajan. Alla video yhdestä treenikerrasta.

Toinen taito mitä olen kovasti innostunut treenaamaan on käsilläseisonta ja -kävely. Penskana osasin kaikkea käsilläkävelystä puolivoltteihin, mutta taidot on näköjään vähän ruosteessa 😀 Oon treenannut käsilläseisontaa seinää vasten,  paikoiltaan ponnistamista ja ihan kävelyäkin. Muutaman hassun askeleen saan otettua ja vahingossa oon seissyt käsilläni ilman tukea muutamia sekunteja. Tuskaili treenikaverin kanssa lauantaina yhdessä noiden parissa. Miten voikin olla niin vaikeeta hahmottaa mitä pitäis tehdä, kun pää on alaspäin!? Mua kiinnostaa muutenkin kaikki voimistelu- ja temppuilujutut kauheesti, mutta en tiedä mistä aloittaisin ja miten niitä kannattais treenata yksinään?

PicsArt_1420534099102

Eilen etukyykättiin,  tehtiin bar over burbeita ja toes to bareja. Meillä alkoi uusi voimajakso ja etukyykyssä piti nostaa painoja 2,5-5kg. On aina jotenkin tosi pelottavaa tehdä entistä isommilla, mutta kyllähän ne kaikki toistot sieltä vaan nousi! Nyt onkin jalat niin kipeet ettei tosikaan!

PicsArt_1420533954065

PicsArt_1420534040185

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tänään olis treeneissä tiedossa paljon askelkyykkykävelyä,  mut enpä tiedä miten näin kipeillä kovilla edetään 😀 Kotona siirrellään huonekaluja ihan urakalla. Tarkoituksena olis tehdä meidän makkarista tytölle oma huone!

Kippileukoja & muscle up treeniä!

Nyt tulee ihan puhdas treenipostaus! Vihdoin oon päässyt jo vähän treenailemaan ja eilisen treenin jälkeen fiilis oli katossa 🙂 Meillä on nyt starttaamassa kisaryhmä, mut oon ite edelleen kahden vaiheilla… Voi olla että hylkään ajatuksen koko kisaryhmästä tällä hetkellä ja keskityn saamaan tuloksia ihan perustreenillä ja normaaliohjelmoinnilla mikä meidän salilla on käynnissä. Täytyy ensin katsoa alanko vihdoin pysyä terveenä ja sit miettiä noita kisahommia uudestaan.

Meillä on vielä kevyt viikko menossa ja tällä viikolla pääliikkeet on tehty kevyellä kuormalla palauttavasti ja tekniikkaan keskittyen. Tiistaina tehtiin alkuun shoulder pressiä ja sen jälkeen harjoteltiin kippileukoja, käsilläseisontaa ja käsilläkävelyä.

  • shoulder press 3×5, painot 40-60% maximista (20, 25, 25kg)
  • kippileukoja
  • käsilläseisontaa
  • käsilläkävelyprogressiot

Kippileuoissa koin taas jonkin pienen ahaa elämyksen ja tekniikka näytti ehkä aavistuksen verran paremmalta ja tuntuikin helpommalta kuin aiemmin. Muutamia menee putkeen, mut sit pettää näpeistä voima ja on hypättävä alas tangosta. En myöskään saa aina kunnon rytmiä kippeihin eli en pysty niitä tekemään ihan putkella. Täytyy noita kippejäkin vaan harjoitella normi leukojen ohella 🙂

kuvia 001
Paita: Crossfit Vantaa, housut: Nike & popot: Inov.

kuvia 002 kuvia 003

Mitä tulee käsillä seisontaan ja kävelyyn niin kyllähän mä käsilläni osaan seisoa tukea vasten ja murto-osa sekunnin ilman tukeakin, mut kävely on vielä kaukana 😀 Helpoltahan se näyttää sivusta seurattuna, mut kun itse yrittää niin tuloksena on lähinnä iso pyllähdys sattumanvaraiseen ilmansuuntaan. Harjoteltiin käsilläkävelyä kiipeämällä wall climbilla seinälle ja siitä lähdettiin kävelemään käsillä niin että toisella kädellä läpsäytettiin aina rintaan, sit toisella jne. Alla demonstraatio kuvien mudossa, selventää asiaa ehkä hiukan.

kuvia 004 kuvia 005 kuvia 006 kuvia 007 kuvia 008

Tänään meillä on muuten iltapäivällä akrobatiatreenit kunnon gurun johdolla ja siellä harjotellaan enemmän käsilläseisontaa ja -kävelyä, mut siitä lisää myöhemmin! Eilisen treenin aiheena oli kyykyt, rengaspunnerrukset ja muscle up (eli MU) progressiot. Kyykyt tehtiin kevyinä heti alussa ja sen jälkeen käytiin renkaiden kimppuun.

  • Kyykky 3×5, kuorma 40-60% 1rm (40, 45, 50kg)
  • rengaspunnerruksia jalat irti maasta + käsien levityksellä ala-asennossa
  • Muscle up progressiot kuminauhalla ja ilman

Kyykyistä ei oikeastaan muuta sanottavaa kuin flunssa on tehnyt tehtävänsä ja noi 50 kilon kyykyt tuntui jo todella raskailta… Joka paikasta kiristi ja kinnas mut loppua kohden kyykyt alkoi näyttää ja tuntua siltä miltä pitääkin 🙂

kuvia 017
Huppari: casall (kirppis), housut: reebok, kengät & alla oleva toppi: adidas.

kuvia 021 kuvia 020 kuvia 018

Muscle up on mulla vielä todella kaukana enkä vielä oiken tajuakaan mitä siinä pitää tehdä ja missä kohdassa. Muutaman onnistuneen toiston sain kuminauhan avulla eli sain nostettua lantion riittävän ylös, jotta sain käännettyä itseni dippiasentoon. Siihen päälle erittäin monta epäonnistunutta toistoa 😀 Kävin rimpuilemassa myös muutaman yrityksen ilman vetokumia, mut eihän se ole vielä lähelläkään! Itse asiassa luulen, että saan vedettyä muscle upin raakana ennen kuin onnistun siinä kippauksen kanssa…

kuvia 022 kuvia 023 kuvia 024

 

False grip harjoittelua.
False grip harjoittelua.

kuvia 026 kuvia 027En yhtään ihmettele miksi toiset on niin innostuneet muscle uppien treenaamisesta, se on oikeastaan aika hauskaa! Mä olen koko ajan enemmän ja enemmän alkanut kiinnostua kaikesta temppuilusta ja voimisteluliikkeistä, tiedä vaikka kohta lähtisin jonnekin aikuisten sirkuskouluun 😉 Noita muscle uppeja vois alkaa treenaamaan vähän enemmänkin niin ehkä vuoden päästä saan jo ensimmäisen tehtyä!

Ja kuka ei tiedä minkälainen liike on muscle up niin tässäpä erittäin hyvä esimerkki siitä!

Minähän pystyn mihin vaan.

Kyllä on tänään vanhakin nuortunut oikein urakalla! Repesin nauramaan kun näin tämän päivän treenin: käsilläseisontapunnerruksia! Siitä on ehkä 20 vuotta kun olen viimeksi käsilläni tai päälläni seissyt. Että siltä pohjalta 😀

Hand stand push ups, iiiiiisk!
Hand stand push ups, iiiiiisk!

Aikani asiaa mietin ja tulin siihen tulokseen, et kyllähän mä ne osaan ja jaksan tehdä! Treeniin kuului tehdä aikaa vastaan 30 käsilläseisontapunnerrusta. No ei se ihan niin helppoa ollut… Ylipäänsä käsilläseisonta-asentoon pääseminen oli mulle ylitsepääsemätöntä. En vaan uskaltanut. Etsin netistä vinkkejä kuinka harjoittelu kannattaa aloittaa.

Ekana rahin päältä polviltaan.
Ekana rahin päältä polviltaan.

kuvia 003

Sit noustiin varpailleen.
Sit noustiin varpailleen.

kuvia 005Seuraavaksi päätin kiivetä seinälle ja harjoitella kasvot seinään päin. Yleensähän nuo vissiin tehdään kasvot seinästä pois päin. Siihen asentoon en ees uskaltanut mennä…

Kädet ei vielä lähelläkään seinää... Raskasta oli tässäkin asennossa!
Kädet ei vielä lähelläkään seinää… Raskasta oli tässäkin asennossa!

Muutaman pienen punnerruksen kokeilin tästä asennosta. No okei, parikymmentä tein.
Muutaman pienen punnerruksen kokeilin tästä asennosta. No okei, parikymmentä tein.

Myös pike pushia tein 30 toistoa. Aika hapottava liike olkapäille!
Myös pike pushia tein 30 toistoa. Aika hapottava liike olkapäille!

kuvia 009

Paljon vaatii tämä liike opettelua ja ennen kaikkea totuttelua. Ei sitä ihan joka päivä tule pää alaspäin roikuttua niin ei ihmekään että on hieman raskas ja epämiellyttävä asento 😀 Kova hiki puski pintaan jo näistä harjoituksista, mutta ei se treeni siihen loppunut.

Valakyykkyä (over head squat) treenasin ihan kepukalla.
Valakyykkyä (over head squat) treenasin ihan kepukalla.

kuvia 011

Sandbagista lisäpainoa.
Sandbagista lisäpainoa.

kuvia 013Naamakirjan kautta (kiitos Gatsu!) sain hyvän vinkin alkaa treenata pistoolikyykkyä. Never heard… Mielenkiintoinen liike, paremmin tunnettu yhden jalan kyykkynä. Ei ihan onnannut ensimmäisellä kerralla 😀 En vaan taivu enkä veny! Kyllä mä tämänkin joku päivä opin ja pystyn tekemään, lupaan sen itselleni 🙂

Oikealla jalalla.
Oikealla jalalla.

...tähän asti.
…tähän asti.

Vasemmalla..
Vasemmalla..

...ei sitä vähää.
…ei sitä vähää. Vaikee liike! Vaatii paljon liikkuvuutta ja kropan hallintaa.

KAhvakuulan kaivelin myös vaatehuoneesta. Rinnallevetoa ja työntöä treenailin sillä. Tiedä sit menikö oikein?

kuvia 018kuvia 019kuvia 020kuvia 021

Sama sivulta.
Sama sivulta.

kuvia 023kuvia 024kuvia 025kuvia 026Venyttelyä ja liikkuvuutta oon alkanut treenata enemmän kuin ennen. Jotain pientä tälläkin kertaa 🙂

kuvia 027

Kepukalla rintarankaa ja olkapäitä.
Kepukalla rintarankaa ja olkapäitä.

Foam rollerilla selkää..
Foam rollerilla selkää..

Etuolkapäitä ja..
Etuolkapäitä ja..

..reisiä.
..reisiä.

Siinäpä se oli tän päivän treeni. Vielä ajattelin pienen kävelylenkin kohta tehdä neitokaisen kanssa ja sit ruuanlaittoon. Meillä on isännän kanssa sovittuna nyt muutama lihaton päivä eli kalaa ja kanaa syödään pelkästään. Seistä ajattelin jotain todella herkullista (!?) vääntää, jos siitä nyt ylipäänsä mitään syömäkelposta saa aikaan.

Miellä muuten sanoi ruokavaaka sopimuksen irti ja ajattelin nyt sit samalla lopettaa ruokien punnaamisen kokonaan. Syödään sen verran kuin maha vaatii ja katsotaan mihin se johtaa. Myös itseni punnaamisen lopetan nyt kokonaan. Melko vapauttavaa 🙂

Hennesiltä tuli tänään muuten pieni paketti pitkästä aikaa. Löysin sieltä keittöön kivan pöytäliinan sekä keittiöpyyhkeen ja mimmille vaihteeksi uusia vaatteita.

Mimmille uusi collegehaalari sekä kesäasu.
Mimmille uusi collegehaalari sekä kesäasu.

Nyt me tytöt painellaan tuonne auringonpaisteeseen! Käykääs muuten lukemassa Annan maino postaus Blogging for dummies. Hyviä vinkkejä bloggaajille sekä aloitteleville sellaisille. Löysyisköhän omastakin blogista jotain korjaamisen varaa?

Ja niin kuin aiemminkin niin myös nytkin olen enemmän kuin kiitollinen kaikista vinkeistä, neuvoista ja ohjeista liikkeisiin ja niiden treenamiseen!