Kuinka pysyä kesällä kunnossa? #2

kuinka pysyä kesällä kunnossa?

Kesäaika on on monelle lomailun ja relaamisen aikaa. Niin myös minulle. Ajattelin, että jaksan paahtaa treenejä entiseen tahtiin myös kesällä, mutta matkaan on tullut mutkia enemmän kuin tarpeeksi. Mun selkä on edelleen kökkönä mikä hidastaa tahtia aika lailla ja annakin selän parantua nyt ihan oman aikansa. Keskityn leppoisaan treenaamiseen, kävelylenkkeihin ja isoon määrään lihashuoltoa. Itse tykkään, että kesätreenit poikkeavat talven treeneistä, koska kaipaan vaihtelua silläkin rintamalla. Toki treenaan myös voimaa ja crossfittiä, mutta mökillä ollessa oli pakko keksiä jotain muutakin. Mäkijuoksuvedot ovat helppo toteuttaa melkeinpä missä tahansa maailmankolkassa. Niiden tekemiseen ei tarvita kuin hyvä mäki, sopivat vaatteet sekä lenkkarit. Täytyy muistaa myös lämmitellä hyvin ja avata kroppaa ennen kuin alkaa pinkomaan. Näin vältytään suuremmilta loukkaantumisilta. Mäkivetojen jälkeen kannattaa myös jäähdytellä kunnolla esimerkiksi kevyellä hölkällä ja kävelyllä, jotta kropassa jylläävät maitohapot saadaan liikkeelle. Mulla meni tämän treenin jälkeen jalat aivan pökkelöiksi, joten treenin jälkeen tein kevyet venytykset ja illalla vielä pidemmät.

Alla video mun mäkivetotreeneistä: kuinka pysyä kesällä kunnossa? #2 Jos video ei näy kunnolla, näet sen myös täältä. Muista tilata kanava! Videosarjan ykkösosan näet täältä!

Mukavaa torstaita tyypit ja pysykää ehjinä!