Bucket list ensi kesälle

olympus.fi/bonus

Mä olen kova tekemään erilaisia listoja. Listaan kotona asioita mitkä täytyy muistaa ja tehtäviä, jotka pitää hoitaa. Aina on keittiössä pesukoneen nurkalla joku post it -lappu odottamassa yliviivaajaansa. Tällä hetkellä, ihme ja kyllä, kyseinen lappu on tyhjä! Monet tekevät bucket listin asioista, jotka haluavat toteuttaa ennen kuolemaansa. Itse en ole sellaiseen alkanut ollenkaan, mutta kesää varten olen usein listan tehnytkin. Vaikka listan tekisikin niin stressiä siitä ei kannata ottaa, koska joskus elämä vie sinne minne se sattuu viemään. Kaikkea kun ei voi ennustaa ja hyvä niin. Elämässä pitää säilyä myös yllätyksellisyys, ei se muuten elämää olisi. Tiedän itsekin, että vaikka nyt teen kesän bucket listin niin välttämättä kaikki sen kohdat eivät toteudu. Jos edes muutamakin toteutuu niin hyvä!

Summer bucket list 2017

• ulkomaan reissu (äkkilähdöt ovat nyt niin kalliita, että pari yötä Tallinnassakin riittää!)
  • Särkänniemi, Linnanmäki, Heureka ja Korkeasaari (näistä edes kaksi!)
  • matka siskon tykö
  • yhdet festarit
  • kellarivaraston siivous
  • pyöräretki jonnekin, vaikka Haltialaan!
  • sadepäivä HopLopissa
  • ilta mummotunnelissa kavereiden kanssa ja aikuisseuraa terassilla
  • uimista ja auringonottoa
  • korista ja paljon ulkoilua tytön kanssa
  • reissu Tampereelle ja yö ihanassa Torni -hotellissa!
  • brunssi jossain pitkän kaavan mukaan
  • uusien reseptien kokeilua
  • lintubongausta!
  • paljon kesäisiä postauksia ja vlogeja
  • uuden grillin hankinta mökille ja paljon grillausta
  • kukkakimpun poimiminen kesä- ja luonnonkukista
  • askartelua ja diy -hommia
  • marjojen poimintaa!

No onhan tuossa jo noita jokunen 😀 Katselin eilen äkkilähtöjä jonnekin lämpöiseen, mutta ei toinna lähteä noilla hinnoilla. Sama matka, josta maksettiin viiden hengen porukalla viime vuonna 2500 on nyt kolmelle hengelle yli kolmetonnia! Jos joku tänä kesänä rikastuu niin matkanjärjestäjät. Hirveää kiskontaa! Mun puolesta pitäkööt tunkkinsa… Suunniteltiin, että jos hinnat on oikeasti matkoille noin kovat niin lähdetään vaikka laivalla Tallinnaan, jossa ollaan pari yötä. Eipä olisi huono vaihtoehto sekään! Tai jokin muu kaupunkiloma 🙂 Mun mielestä kesän pääasia on nauttia. Nauttia ihanasta lämmöstä, auringosta, vehreydestä ja uimisesta. Ei sadepäivätkään haittaa, koska niinä päivinä voi sitten tehdä jotain muuta.

Minkälainen on sun ensi kesän bucket list? Koska aiot pitää kesälomaa?

bucket list

Parisuhdematkalla Tallinnassa

Processed with VSCO with 6 preset

Käytiin miehen kanssa viime viikonloppuna parisuhdematkalla Tallinnassa päiväseltään. Onnistuin voittamaan meille paikat Matkapoikien testiryhmään, jonka mukana päästiin testaamaan Tallinnassa vielä yleisölle kiinni oleva escape room. Mä en edes muista koska olisin viimeksi ollut Tallinnassa saati laivalla! En ainakaan tytön syntymän jälkeen ja siitäkin on kohta viisi vuotta. Jo viime vuonna suunniteltiin laivareissua, että tyttökin pääsisi laivalle, mutta jostain syystä se jäi. No, ensi keväänä sitten!

Hypättiin Viking xprs:iin lauantaina 11.30 ja muihin ryhmäläisiin tutustumisen ja skumppalasillisen jälkeen sännättiin tsekkaamaan ruokapaikat ja taxfree. Laitettiin muutama killinki pelikoneeseen ja onnistuttiin voittamaan sieltä lounasrahat. Ilmainen lounas siis! Sää oli niin sumuinen ja tuulinen ettei kannella juuri viihtynyt enkä saanut miestä mukaan päivätansseihin, vaikka kuinka maanittelin. Sinänsä ei yllättänyt yhtään 😀 Mikään parkettien partaveitsi kun ei ole haaviin tarttunut.

Tallinnan päässä hypättiin taksiin ja ajeltiin muutaman kilometrin matka kiipeilykeskus Ronimisministeeriumille, jossa uusi escape room sijaitsee. Meitä ennen tätä pakohuonepeliä ei siis ollut kukaan sen keksijää lukuun ottamatta päässyt testaamaan. En ole itse koskaan käynyt escape roomissa Suomessa, mutta olen paljon kuullut niistä ja tiedän niiden periaatteen. En voi kauheasti paljastaa mitä Tallinnan versiossa tehtiin, mutta tiedän sen olevan täysin erilainen kuin muut. Sanotaanko näin, että siellä on escape room viety nextille levelille! Jännittäväähän se oli kuin mikä, mutta harmillisesti mies joutui lopettamaan ensimmäiseen huoneeseen, koska ei pystynyt kiipeämään huoneesta ulos. Tähän pakohuonepeliin liittyy myös kiipeilyvaljaat 😉 Enempää en paljasta. Huikea kokemus kaikinpuolin!

Escape roomissa ei saanut kuvata niin saatte kuvan paikan ovesta.

Pelailujen jälkeen mentiin Kotchi Ait ravintolaan olutmaisteluun, jossa oli tarjolla myös pientä suolaista naposteltavaa. Todella ihana ja tunnelmallinen ravintola ja varmasti näihin aikoihin todella suosittu! Ravintola sijaitsee ihan laivaterminaalin kupeessa, joten siitä hilpaisee nopeasti tarvittaessa laivaankin. Suosittelen lämpimästi, jos menette Tallinnaan. Pikaisen SuperAlko reissun jälkeen lähdettiin takaisin laivalle, jossa meitä odotti yhteinen keskusteluhetki muiden ryhmäläisten kanssa kera salaattibuffetin. Tehtiin paluumatkalla muutamia joululahjahankintojakin, mutta ei mitään kovin suuria. Konjakkia ja suklaata, sitä perinteistä 🙂

Processed with VSCO with 6 preset

Tämä reissu oli mulle ja miehelle ensimmäinen kahdenkeskeinen matka pitkään aikaan, vaikka ei kauan kestänytkään. Tyttö oli koko viikonlopun hoidossa, joten saatiin ensimmäistä kertaa tytön syntymän jälkeen olla kaksi yötä putkeen ihan kahdestaan! Aika outoa, mutta varsin vapauttavaa. Ja tekee ehdottomasti hyvää parisuhteellekin! Nyt suunnitelmissa onkin laivareissu Tukholmaan vuoden alkupuolelle, koska saatiin Matkapojilta lahjakortti kiitoksena ryhmään osallistumisesta. Silloin pääsee tyttökin mukaan! Kaiken kaikkiaan itselleni tuli ihan erilainen kuva koko Matkapoikien konseptista. Mahtavaa, että heilläkin on nuoremmat otettu nyt enemmän huomioon ja matkapaketteihin saadaan meillekin uusia ja mielenkiintoisia reissuja! Käy tsekkaamassa Matkapoikien tarjonta tästä. Eivät ole ainakaan hinnalla pilattuja 😉

PS. Kannattaan katsoa vlogista mun aiheeseen liittyvä Parisuhdeaikaa-video! Pääset vlogiin tästä.