Täydellinen en ole minäkään.

Oon huomannut, että treeni- ja hyvinvointibloggaajilta odotetaan tietynlaista ulkonäköä, kurinalaista ruokavaliota ja kiinnostusta kaikkeen mikä vähänkin liittyy blogin aiheeseen. Usein julkaistaan vain ne kuvat, jotka tuo bloggaajan parhaimmat puolet esiin ja kuvia vielä muokataan erilaisilla rajauksilla ja valotuksilla. Mun oma ajatus bloggaamisessa on se, että kirjoitan omana itsenäni ja sellaisista asioista mitkä juuri minua kiinnostaa. En koskaan ala kirjoittamaan väkisin jostain aiheesta vain sen takia, että saisin enemmän lukijoita. Kirjoittaminen onnistuu parhaiten kun tarinaa tulee suoraan sydämestä ja ajatukset on omia. Sen takia ette koskaan tule näkemään kovin monia ”asiantuntija-artikkeleita” tässä blogissa. Ne vaan ei ole mun juttu. Enkä muutenkaan jaksa esittää jotain muuta kuin mitä oikeasti olen. Kuvat pyrin pitämään mahdollisimman tavallisina ja originelleina. Joihinkin kuviin muokkaan hienot valotukset tai efektit, jos otan kuvan kännykällä. Treenikuvia muokkaan ainoastaan rajaamalla turhat taustat pois. Tässä postauksessa tulette näkemään musta kuvia, jotka ovat vähemmän mairittelevia: alavatsaröllö on nimittäin back! 😀

Minkälainen teidän mielestä on hyvä treeni- ja hyvinvointi bloggaaja? Täytyykö blogissa olla pelkästään terveellisten ruokien reseptejä ja harkitusti valittuja kuvia vai saako välillä näyttää itsestään ne huonommatkin puolet? Toisinsanoen saako olla tukka sekaisin ja vatsa housun kauluksen päällä vai viekö se uskottavuuden? 😀

Tiistaina kävin Malmin East Bodylla bodaamassa!
Tiistaina kävin Malmin East Bodylla bodaamassa!

 

Mitä tulee kurinalaiseen ruokavalioon niin täältä on sellaista turha hakea 😀 Yleensä syön melko terveellisesti viisi päivää viikossa ja viikonloppuisin sit syön mitä mieli tekee. En mä silti pode huonoa omaatuntoa, jos anopilla on herkkumunkkeja tarjolla ja sellaisen syön. Mun mielestä se kuuluu normaalielämään. Ehkä nämä ruokailujututkin on muodostuneet mulle vihdoin elämäntavaksi, koska ne ei aiheuta sen suurempaa päänvaivaa, ja osaan aina tehdä korjausliikkeen oikeaan suuntaan jos homma jostain syystä (kuten kipeänä) alkaa lähteä lapasesta. Oma olo sen kertoo milloin ei ole asiat kohdallaan ja ruokavalio mättää!

PicsArt_1383756294361
Uusi keino flunssien välttämiseen: inkivääri!

 

PicsArt_1383756348336
Vannon hyvien rasvojen nimeen: nyt smoothiessa avocadoa, chia-siemeniä yön yli liotettuna sekä pellavansiemeniä.

 

PicsArt_1383756402950
Kaikilla aterioilla ei tartte puputtaa hiilaria: jauheliha-papumössöä, paljon valkosipulia sekä hapankaalia.

 

IMG_20131104_172100
Eroottisen näköinen duunilounas: pestolohta ja kukkakaali-porkkanamuussia. Söin tätä samaa neljä päivää putkeen 😀

Tiistaina kävin pitkästä aikaa bodaamassa, miettikääpä sitä! Viimeks oon mun entisellä kotisalilla eli Malmin East Bodylla käynyt heinäkuussa nelisen kuukautta sitten. Samanlainen tekemisen meininki siellä oli edelleen. Testo haisi niin että meinasin pyörtyä heti sisääntullessa ja sehän on vain hyvä asia! Kuntosaleilla fiilis treenata on aivan erilainen kuin crossfit-salilla. Ihan outoa oli treenata peilin edessä kun on tottunut nyt tuntemaan liikkeen pelkästään kropassaan eikä näkemään sitä peilistä.

kuvia 001
Levikset repes innosta jo bussissa!

 

 

kuvia 002
Perinteiset peiliposet salilla 🙂 Huppari: casall (kirppis), housut: reebok ja kengät: Inov.

kuvia 003

kuvia 004

Tiistain treeni voidaan lukitella kategoriaan höpö höpö-treenit:

  • maastaveto 50kg –> 90kg 2-3 toiston settejä
  • rinnalleveto + työntö 20-30kg 5 toiston settejä
  • hauiksia käsipainoilla ja tangolla jokunen sarja
  • sivuvipareita 6kg käsipainoilla jokunen sarja

Hauskinta tässä on se, settä jo noista muutamista hassuista heilutteluista mulle meni hauikset ja olkapäät aivan tukkoon! Kroppa on nyt totutettu täysin erityyppiseen treeniin niin tämmönen perussalitreeni saa kyllä lihakset ymmälleen ja tosi kipeiksi 🙂

 

IMG_20131105_194102
Maastaveto: yksi parhaista massaliikkeistä!

kuvia 008

kuvia 006

 

IMG_20131105_194251
Kadonneiden hauisten metsätys käynnissä.

kuvia 014

kuvia 015

kuvia 016

kuvia 018
Sivuvipareita heiluttelin muutaman setin.

kuvia 019

kuvia 021
Jos välillä parit peiliposet 😀

kuvia 022

kuvia 024
Maailman parhaat treenipopot <3

kuvia 025

Hahaa, kuvia ehtii näköjään salitreenin aikana ottamaan huomattavasti enemmän kuin cf-salilla 😀 Mullahan kulkee edelleen järkkäri mukana treeneissä ja sillä oon kaikki treenikuvat ottanut. Puhelimena mulla on Samsungin Galaxy S3, joka on muuten tosi hyvä puhelin mut ei sillä treenikuvia pysty ottamaan. Kaikki missä on vähänkään liikettä tärähtää vaikka kuinka ottais jatkuvalla kuvanotolla 🙁 Onneks on toi järkkäri!

Eilen menin Crossfit Vantaalle tekemään ihan kevyttä treeniä. Päädyin treenaamaan perhosleukoja ja innostuin niistä niin että veivasin käteni auki 🙁 Perinteisesti tuli tehtyä se kuuluisa viimeinen sarja liikaa!

PicsArt_1383756253153

Mä oon hangannut kippileukojen tekniikkaa vaikka kuinka kauan eikä se tunnu ottavan tuulta alleen ei sit millään. Valmentaja ehdotti, että kokeilisin miten perhosleuat onnistuu ja niissä tajusin tekniikan melkein heti! Onnistuin jopa saamaan useamman toiston putkeen, mutta kyllä niissäkin harjoteltavaa riittää. Kun muistaa yhden jutun niin toinen unohtuu. Crossfitissä treenataan kippi- ja perhosleukoja lähinnä wodeja varten. Paljon tehdään ihan normaalileukoja mutta wodeissa tarkoituksena on saada mahdollisimman paljon toistoja mahdollisimman lyhyessä ajassa ja kippi- sekä perhosleuat on niihin erittäin hyvä valinta! Nyt mäkin olen vihdoin ja viimein löytänyt sen oman juttuni 🙂

Tässä havainnollistava video perhosleukojen tekniikasta. Kohtuullisen retardin näköistä menoahan se on, mutta teknisesti todella vaativaa!

 

Tässä teille kuvasarjaa mun perhosleuoista. Ja siellä alavatsaröllökin pääsee valloilleen…

kuvia 003

kuvia 001

kuvia 005

kuvia 002

kuvia 006

kuvia 011

kuvia 012

 

kuvia 009

kuvia 010

 

kuvia 016
Eih! Näkykö maha?

No, siellä se röllö taas on ja toivottavasti lähtee pois kun pääsen kunnolla treenailemaan. Toisaalta en mä kuolekaan vaikke se pois lähtiskään 🙂 Ollaanhan tässä jo kolmekymppisiä ja yksi lapsikin saatettu maailmaan niin eiks sillon saa olla vähän mahaa, saahan? 🙂 Perhosleukojen lisäksi treenailin kippaustekniikkaa handstand push-uppeihin ja loppuun vähän mobbausta. Rullasin vielä illalla ennen nukkumaan menoakin paikkoja auki, mut siitä huolimatta selkäpuoli on mahottoman kipeenä! Perhosleuat uppos siis selkäfileisiin vallan mainiosti 🙂 Lauantaina meillä oliskin boxilla painonnostoklinikka ja aiheena rinnalleveto! Toivottavasti kädet paranee siihen mennessä ees vähän…

 

 

 

Mainoksen uhri.

Moikka täältä erittäin helteisestä mökkimaisemasta! Tultiin taas perjantaina mökille ja ollaan täällä seuraavat pari viikkoa. Päätin jo lähtiessä, että ruokailuiden osalta pysytään nyt hyvin ruodussa ja niin oon tähän mennessä tehnytkin. Päälaelle itseään taputtaa hän. Parina päivänä ollaan lounaalla syöty täytettyjä paprikoita sekä tortilloja, mut loppupäivän oonkin sit mennyt ihan normisafkoilla. Täytyy myöntää että pari jätskiäkin oon hotkaissut, mut niistä en stressiä ota, kokonaisuus ratkaisee 🙂

Torstaina kävin salilla tekemässä jalka-vatsapainotteisen treenin. Boxkyykyssä tein uuden ennätyksen, 102,5kg tein kolmosen! Vielä olisin voinut vähän suurempaa painoa kokeilla, mut yksinkertaisesti ilman varmistajaa en uskaltanut. Sen verran alkaa painoa jo olla niskassa, että loukkaantumisriski kasvaa huomattavasti jos esim. keskivartalo tai tasapaino pettää jostain syystä. Pelasin siis varman päälle.

Pre-workout meal: luomutar.fin luomumysliä, banskua ja maitoa.
Pre-workout meal: luomutar.fin luomumysliä, banskua ja maitoa.

Salille meni hän.
Salille meni hän. Huppari: casalla, housut: better bodies

PicsArt_1372944135045
Toppi: puma, housut: SOC

Min buuti.
Min buuti.

Paperilla treeni näytti tältä:

  • BOX-Squat 3rm (102,5kg) Video 100kg kyykystä TÄÄLLÄ.
  • AMRAP 80% (11*82,5kg)
  • Dimel Deadlift 2×20 35% 1rm Deadlift (32,5kg)

3 rounds

Päivän bodauksena tein vähän takareisiä maaten niin saavat nekin välillä jonkinlaista ärsykettä. Toi jälkimmäinen kolmen kierroksen vatsasetti oli muuten aika hauska ja raskas. En ainakaan mä pystynyt tekemään minuuttia putkeen kumpaakaan liikkeistä.

Hollow rock.
Hollow rock.

kuvia 003

Flutter kicks.
Flutter kicks.

kuvia 005

Workout done!
Workout done!

Perjantaille olin vielä suunnitellut tekeväni aamutreenin, mut lähdettiinkin jo niin ajoissa ajelemaan mäkille etten enää kerennyt salille. Kirjastosta kerkesin kuitenkin hakemaan vähän mökkilukemista 🙂

kuvia 006

Aamukunto.
Aamukunto.

Matkustus outfit :)
Matkustus outfit: ginatricot.

Saatoin maistaa jädeä matkalla, järjettömän hyvää oli!
Saatoin maistaa jädeä matkalla, järjettömän hyvää oli!

Ennen mökille tuloa poikettiin Orivedellä ruokakaupassa ja tyhjennettiin puolet kaupasta. Siellä oli viisi eri tuote-esittelijää ja kyllä se vaan niin on, että mut (ja näköjään anoppikin) on helppo puhua ympäri ostamaan melkein mitä tahansa jos vaan maistamaan pääsee 😀 Mukaan tarttui uutta sinappia, chilisiä lisä- ja säilöntäaineettomia Tannisen kastikkeita, leippää ja salaatinkastiketta. Onneks noita tuote-esittelijöitä ei ihan joka päivä satu eteen. Menis kaikki rahat ruokakauppaan!

Siipisoosi ja punasipulihilloke oli mun valintoja.
Tannisen chilinen Siipisoosi ja punasipulihilloke oli mun valintoja. Molemmat sopii tosi hyvin broiskun kanssa!

Ei löydy mitään ylimääräistä!
Ei löydy mitään ylimääräistä!

kuvia 012Eilen illalla heitin taas mökkitreenin. Treenailin tempauksen tekniikkaa sekä tangolla että uudella kahvakuulalla.

IMG_20130706_195639

Collage2

Tämmöstä lelua ihmettelin myös.
Tämmöstä lelua ihmettelin myös.

Lisäksi jumppasin hitusen myös olkapäitä, hauiksia ja ojentajia. Kohtuu hyvät pumpit irtos jälleen kerran!

PicsArt_1373135531995

Collage

Collage3

Collage4

kuvia 044

kuvia 032

Muutamia ruokajuttuja vielä ennen loppuhuipennusta.

Spiruliinaa....mikä makunautinto :D
Spiruliinaa….mikä makunautinto 😀

Tänä aamuna pitkästä aikaa puuroa!
Tänä aamuna pitkästä aikaa puuroa!

Eilen tehtiin tortilloja.
Eilen tehtiin tortilloja.

kuvia 023Mietittekö koskaan minkälaisen kuvan annatte itsestänne muille ihmisille? Aika useinhan ihminen, jota näet päivittäin ohi mennen, onkin aivan erilainen pienen jutustelun jälkeen kuin mitä oli ajatellut. Suurin osa bloggaajista jakaa itsestään vain tietyt asiat blogissaan ja osa elämästä jää pimentoon lukijoilta, kuten pitää ollakin. Mä en esimerkikis kauheasti viljele täällä mun sarkastista huumoariani enää, koska sain siitä aika ikävää palautetta jokunen vuosi sitten. Sarkasmia on vaikea erottaa näin tekstin seasta ja se antaa helposti kirjoittajasta leuhkan sekä omahyväisen kuvan. Näin ei kuitenkaan ainakaan omalla kohdallani ole. Tämä vain esimerkkinä. Noh, mä päätin tehdä teille ihkaensimmäisen videoterveyhdyksen! Olisi mielenkiintoista tietää muuttaako se jollakin tavalla teidän mielikuvaa minusta? Olitteko ehkä kuvitelleet mulle erilaisen äänen? Otan mielelläni vastaan ideoita ja aiheita videopostauksiin! Näitä voisin tehdä useamminkin:)

Ensimmäisessä videoterveydyksessä pientä pohdintaa kisaamisesta, kun sinne kisalavoille on muakin taas yritetty ylipuhua, ja juttua treenisuunnitelmista. Videoon pääset TÄSTÄ. Enjoy 🙂

Ps. Pikkasen jänskätti 😀