Perjantai aamun aikainen salitreeni

Perjantai aamun aikainen salitreeni

Nyt on tämän vuoden matkat matkustelu. Kotiuduttiin eilen Turkista kotiin ja säntäsin heti illalla salille. Lähdettiin tänään puolen päivän maissa mökille, joten tänään oli vuorossa perjantai aamun aikainen salitreeni. Ranne on edelleen kökkönä, joten kauhasti en treenaillut myöskään Turkin puolella. Pari hassua salitreeniä tein ja siihen lisäksi yksi allasjumppa. Näillä treenimäärillä ja all inclusiven varmistamalla huimalla vaakalukemalla oli sen verran näppinsä pelissä, että säntäsin tänään jo klo 7 salille. Normaalisti mies hoitaa meille nuo ”aamuvuorot” salilla, mutta tänään oli mun vuoro.

Ranne on tosiaan edelleen kipeä. Siihen ei auta lepo, ei tuki eikä tulehduskipulääkkeet. Se vain on kipeä koko ajan. Ihan sama teenkö sillä mitään vaiko en. Minulla on vielä viikko lomaa ja toivon, että ihme tapahtuisi ja pääsisin töihin täysin terveellä kädellä. Jos se kipuilee edelleen, niin seuraava vaihe on kortisonipiikki, jota en odota innolla, mutta tehtävähän se on, jos muu ei auta. Katsellaan mitä tapahtuu.

Treenipostauksia on toivottu, joten tässä sellainen! Olen jo tovin treenannut Eevskun Strong woman pro -ohjelmalla ja tykkään siitä kovasti. Tein tänään rinnan, olkapäät ja ojentajat. Sarjoja 4 per liike ja toistoja 8-12. Alkuun otin hyvät lämmöt erilaisilla kehonpainoliikkeillä. Koko treenin ajan käytin rannetukea ja pidin ranteen hyvin tuettuna.

1.Pystypunnerrus vipuvarsikoneessa

Perjantai aamun aikainen salitreeni

Perjantai aamun aikainen salitreeni

2. Pystypunnerrus väärinpäin koneessa

Perjantai aamun aikainen salitreeni

Perjantai aamun aikainen salitreeni

3. Rintakone

Perjantai aamun aikainen salitreeni

Perjantai aamun aikainen salitreeni

4. Vinopenkkikone

Perjantai aamun aikainen salitreeni

Perjantai aamun aikainen salitreeni

5. Sivuviparit käsipainoilla

Perjantai aamun aikainen salitreeni

6. Takaolkapäät kulmassa käsipainoilla

Perjantai aamun aikainen salitreeni

Perjantai aamun aikainen salitreeni

7. Dippikone + punnerrukset supersarjana

Perjantai aamun aikainen salitreeni

Perjantai aamun aikainen salitreeni

Treenaan tosiaan nyt Eevskun ohjelmalla, mutta Takamaan Tomin opettamilla tekniikoilla, jotka löytyvät Punttiopistosta. Löydettiin Tomin kanssa mulle niin osuvat tekniikat etten lähde niitä muuttelemaan. Tärkein havainto on ollut ehkä se, että lihas pidetään koko ajan liikkeessä ja jännityksessä ja liikeratojen ei tarvitse olla niin pitkiä kuin ennen. Näin saadaan lihas väsytettyä nopeasti ja tekniikat pysymään hyvinä. Teen esim. sivuviparit nykyään suorin käsin eikä käsipainoja tarvitse nostaa enää läheskään niin korkealle kuin ennen. Aikaisemminhan mulla kipeytyi lähinnä epäkkäät ja niskat, mutta nyt työskentelee vain olkapäät. Takaolkapäitä tehdessä pidän kädet suorina, pyöristän lavat (en siis vedä niitä yhteen niin kuin ennen) ja työnnän etuolkapäitä lattiaa kohti koko liikkeen ajan. Näin liike ei mene lavoille, vaan juurikin takaolkapäille. Myöskään tässä ei tarvitse tehdä kovinkaan pitkää liikerataa. Pienillä asioilla on saatu korjattua tuntumaa mielettömän paljon ja Eevskun ohjelma taas takaa progression koko ajan. Varsin hyvä ja toimiva kombo mulle! Kuten ehkä kuvista huomaatte, teen tällä hetkellä aika paljon liikkeitä koneilla. Koneet takaavat sen, että ranne pysyy koko ajan suorana eikä sille tulee liikaa painetta saati ikäviä äkkiliikkeitä. Käsipainoihin tai tankoon en uskalla tällä hetkellä koskea ollenkaan ellei kyykkytankoa lasketa.

Halu kehittyä olisi kova, mutta en tiedä onko se tässä tilanteessa mahdollista. Teen sen minkä pystyn ja kaikista tärkeintä on, että treenaaminen on kivaa ja hauskaa! Mulla oli motivaatio pitkään hukassa tämän tilanteen takia, joten nautin tästä uudesta fiiliksestä todella paljon 🙂

Minkälaisia treenejä sinä olet tehnyt viime päivinä?

Edellinen postaus: Haluan olla yksin myös lomalla

♥ SEURAA MINUA ♥

Palasia arjestani Instagramissa // Youtubessa // Facebookissa.

Snapchat: jonnamusakka

 

 

 

Tuntuma hukassa selkätreenissä? – Lue tämä!

Tuntuma hukassa selkätreenissä

Selkätreenit ovat aina olleet mulle hyvin mieleisiä. Selkätreeni on uponnut suht hyvin perille ja voimatasot nousseet tasaisesti. Aina on kuitenkin ollut mielessä, että treenistä puuttuu se viimeinen silaus. Pystyisikö jotain tekemään vielä paremmin? Olkapääleikkauksen jälkeen vasen puoli kropasta laahasi pitkään oikean perässä eikä puoliero ole vieläkään ihan 100%:n. Osa liikkeistä on hankaloitunut ja varsinkin lapojen väliin on ollut todella vaikeaa saada minkäänlaista kontaktia. Vaikken mihinkään kisoihin olekaan menossa, haluan rakentaa symmetrisen kokonaisuuden. Symmetria on tärkeää arkipäiväisen elämänkin vuoksi. Jos kroppa on kovin toispuoleinen, ongelmia ilmenee ennemmin tai myöhemmin kipuina ja väärinä liikeratoina muualla kehossa. Tämän opin kantapään kautta olkapään ollessa sökönä.

Kävin joku aika sitten treenaamassa Takamaan Tomin kanssa olkapäitä ja olen sen jälkeen huomannut selkää kehitystä sekä olkapäiden hermotuksessa että niiden koossa. Epäkkäät eivät enää ole pääosassa, vaan työn tekevät nimenomaan olkapäät. Tämän seurauksena mun niskajumit ovat poistuneet kokonaan eikä jännitysmigreeniäkään ole hetkeen kuulunut. Jotain on siis tehty oikein. Tomia ei turhaan sanota Tuntuma Takamaaksi, sillä hän todella ymmärtää ihmiskehoa ja tietää miten sen saa työskentelemään juuri halutulla tavalla. Tätä pääsin todistamaan viime viikolla, kun Tomi veti mulle salilla selkätreenin. Jo ensimmäisestä lämmittelysarjasta lähtien tunsin varmasti jokaisen selän lihaksen. Eipä ole moista sattunut mun kohdalle koskaan ennen! Tomi katsoi mun liikeradat läpi ja teki niihin pieniä korjauksia.

Tuntuma hukassa selkätreenissä

Tuntuma hukassa selkätreenissä

Tuntuma hukassa selkätreenissä

 

Mitkä mun mielestä sitten olivat ne tajunnanräjäyttävimmät neuvot?

  • oikein tehtynä liike tuntuu selän yläosasta alas asti (siis ihan koko selässä!)
  • ajatellaan koko ajan selällä eikä keskitytä vain vetämään tankoa käsillä
  • olkapäät kunnolla taakse
  • rinta kunnolla auki ja pystyyn
  • selkä suorana, ei nojata taaksepäin
  • riittävä eteenpäin nojaaminen esim. ylätaljassa. Liikettä ei tehdä heivaamalla kroppaa taaksepäin.
  • pienillä tekniikkaviilauksilla saa tuntuman parannettua potenssiin tuhat!
  • alkuun pienet painot ja tekniikka haltuun

Pari päivää sitten kävin tekemässä selkätreeniä omin päin ja luulin käyvän niin kuin aina käy: ohjeet ovat unohtuneet eikä treeni tunnu niin hyvin kuin ohjauksessa. Tällä kertaa ei käynytkään niin! Jo heti ekasta sarjasta lähtien koko selän valtasi jäätävä pumppi ja viimeiset sarjat pystyin tekemään enää ihan miniminipainoilla. Ihan mahtava tunne, kun treeni alkaa kulkea ja tuntua kerta kerralta paremmin. Odotan innolla, että päästään Tomin kanssa tekemään yhdessä vielä kädet ja jalat ja sitten onkin koko kroppa hallussa 😉 Mulle vaihtelu treenissä on erittäin tärkeää. En jaksa kovin kauan samaa liikettä tehdä, joten on hyvä että sain muutaman uuden idean liikkeisiin. Ylätaljaa voi varioida vaikka miten monella tavalla ja salilta löytyy selkä laite jos toinenkin!  Mun treeneistä ei ehkä ihan heti ideat lopu jatkossa 😀

Tuntuma hukassa selkätreenissä

Jos sinäkin arvostat hyvää tuntumaa, niin ilouutisia just sulle. Tomi on tehnyt yhdessä CompactFitin kanssa Punttiopiston, josta löytyy yli 5h HD-tason videomateriaalia, lähes 90 liikkeen tekniikat selitettynä kirjallisesti, 83 videota jaoteltuna lihasryhmittäin sekä 4 valmista treeniohjelmaa. Videoilla näkyy juuri näitä liikkeitä ja tekniikoita mitä mekin ollaan treeneissä käyty läpi ja voin kyllä lämpimästi suositella!

Tomin sanoin:

”Tomi Takamaan Punttiopiston tarkoitus on jakaa oppimiani tekniikoita, vinkkejä ja liikkeitä muille, etteivät heidän tarvitse hakata päitäinsä seinään yhtä pitkään kuin minä. Se, että joku ei treenaa ”väärin”, ei tarkoita automaattisesti sitä, etteivätkö treenit voisi mennä vieläkin paremmin perille.

Lihakset oikein löytämällä pystyt välttämään kropan epätasapainoja ja tekemään heikkouksistasi vahvuuksiasi. Lihakset kehittyvät paremmin ja harjoittelusta tulee mielekkäämpää ja tarkoituksenmukaisempaa”. Hintaa Punttiopistolla on nyt 59e (earlybird hinta, norm. 74e.). Tsekkaa Punttiopisto täältä.

Onko sulla tuntuma hukassa selkätreenissä tai jossain muussa treenissä?

Tuntuma hukassa selkätreenissä

Edellinen postaus: Rahaneuvoja opiskelija-Jonnalle

♥ SEURAA MINUA ♥

Palasia arjestani Instagramissa // Youtubessa // Facebookissa.

Snapchat: jonnamusakka