See how you eat – Viime viikon ruokapäiväkirja

Processed with VSCO with 7 preset

Sain viime viikolla instaan viestin, että olenko kokeillut See how you eat -sovellusta kännykällä. No enpä ollut! Sain itse asiassa sovelluksen kanssa käsikynkkää kulkevan kirjan toissa viikolla ja olen jo jonkin verran ehtinyt siihen tutustua. Kirjan 80/20 Ruokavaliokirja ovat kirjoittaneet Marika Venäläinen sekä Mia Karlsson. Ruokavalion ideana on panostaa kohtuullisuuteen eikä herkkujakaan kielletä. Palaan kirjaan enemmän kunhan olen testaillut sovellusta vielä lisää ja perehtynyt kirjaan paremmin. Aloin kuvaamaan sovellukseen viime viikolla ruokia ja voin sanoa, että alkuun otti pannuun aika huimasti. Sovellus ei ollut laisinkaan samaa mieltä aterioiden koostumuksesta mun kanssa, mutta se ei ole ollenkaan huono asia! Aloin lisäämään aterioille hieman hiilareita ja reilusti kasviksia. Sovellus antaa aterialle sydämiä sen mukaan miten paljon ateria sisältää hyviä asioita ja mistä se koostuu. Siitä saakin aina hyvän muistutuksen vihannesten, hedelmien ja marjojen lisäämiseksi 😉 Lue enemmän See how you eat -sovelluksesta täältä.

Maanantai

Oli sen verran kiire päivä etten muistanut edes ruokiani kuvata. Selkä oli jumissa, joten skippasin treenit ja menin hierojalle.

PicsArt_01-17-09.30.01Aamupalaksi gluteeniton sämpylä kinkulla, juustolla ja vihanneksilla + teetä // töissä välipalana mandariini ja teetä // lounaalla pastaa ja tacomaustettua jauhelihaa + vihanneksia (ei kuvaa) // välipalaksi banaani ennen hierontaa // kotona illalla riisiä, vihanneksia ja viljattomia pinaatti-broileripullia. // iltapalaksi omenaa.

Tiistai

Kotipäivä. Jouduin jäämään selkäni vuoksi pois töistä. Iltapäivällä osteopaatilla, muutoin koko päivä melko rauhallista menoa.

PicsArt_01-17-10.04.43Aamupalaksi gluteeniton sämpylä juustolla ja paistetulla munalla + teetä // lounaaksi riisiä ja edellisen päivän pinaatti-broileripullia sekä vihanneksia // osteopaatin jälkeen gluteeniton sämpylä kinkulla, juustolla ja paprikalla +teetä //iltaruuaksi tacomausteisella jauhelihalla täytetty bataatti (ei kuvaa) // iltapala 1: puuroa raejuustolla ja marjoilla // iltapala 2:Ehrmannin suklaavanukas.

Keskiviikko

Salilla kevyttä treeniä ja paljon lihashuoltoa.

PicsArt_01-17-10.05.43Aamupalaksi Lidlin kauraleipää juustolla, kinkulla ja parikalla + teetä // lounaaksi edellisen päivän tacomaustetulla jauhelihalla täytetty bataatti // iltaruuaksi spagettia, broileria sekä porkkanaa // iltapalaksi Njie Propud.

Torstai

Normipäivä. Ei treeniä tänäänkään, koska en uskaltanut lähteä jumisella selällä juoksutreeneihin. Väsytti aivan jumalattomasti koko päivän.

PicsArt_01-17-10.06.52Aamupalaksi gluteeniton sämpylä juustolla, kinkulla ja vihanneksilla + teetä // välipalaksi Mars-protskupatukka (jumalattoman hyvä patukka!!!) kun ei ollut muutakaan // lounaaksi spagettia ja tacomaustettua jauhelihaa, pieni pala kanaa sekä vihanneksia // kotona iltapäivällä banskulettuja nutellalla // iltaruuaksi lohkoperunoita, nakkeja sekä vihanneksia.

Perjantai

Aamuvuorossa duunissa ja iltapäivällä treenit 1h. Illalla firman uuden vuoden bileet. Kotona nukkumassa vaille yksi yöllä..

PicsArt_01-18-10.28.06

Aamupalaksi puuroa, raejuustoa ja marjoja + teetä // välipalaksi omena + teetä // lounaalla edellisen päivän illallista // välipalaksi ennen treeniä riisikakkuja, kinkkua ja kurkkua // treenin jälkeen puuroa, raejuustoa ja marjoja // firman juhlissa muutama lasi viiniä  + alkudrinksu, ruuaksi mm. punajuuri-vuohenjuustosalaattia, broileria, paistettua perunaa, quinoaa… Jälkkäriksi omenakaurapaistosta ja vaniljavaahtoa // iltapalaksi mäkkärissä quarter punder hampurilainen + limu.

Lauantai

Pötköttelypäivä. Väsytti koko päivän aivan jumalattomasti enkä saanut mitään aikaiseksi. Nukuin aamulla pitkään ja sen lisäksi vielä reilun 2h päiväunet. Syömiset jäi aika vähälle juurikin nukkumisen vuoksi.

PicsArt_01-18-10.29.02Aamupalaksi kauraleipä paistetulla kananmunalla ja juustolla, avocadoa ja porkkanaa // välipalaksi rieskaa ja mustikka-vaniljapitkoa // illalla spagettia, pinaattia ja Nigellan lihapullia // jälkkäriksi Ben&Jerry´s jätskiä (ei kuvaa).

Sunnuntai

Siivous&treenipäivä. Aamupäivä kului siivoten ja iltapäivällä treeneissä about 1,5h. Lisäksi kävelyt treeneihin ja takaisin, yht. 5km.

PicsArt_01-18-01.37.11Aamupalaksi kauraleipää paistetulla munalla ja juustolla + vihanneksia ja teetä // ennen treeniä puuroa raejuustolla ja marjoilla // treenin jälkeen edellisepäivän lihapullia ja spagettia // iltapalaksi smoothie, jossa banaania, avocadoa, punaviinimarjoja, lehtikaalijauhetta, CocoVin supermixiä, inkivääriä, protskua ja kurkumaa.

Viime viikon tavoitteena olisi lisätä hiilareita päivään ja vihanneksia/marjoja aterioille. Huomasin, että puuro ei sovi mulle yhtään aamulla. Siitä jäi todella turvonnut ja ällöttävä olo moneksi tunniksi. Kauraleipä ei sen sijaan tee tätä olotilaa, joten siinä pysytellään nyt hetki. Yritän ujuttaa myös smoothieita nyt päivittäiseen ruokavalioon, koska niihin on helppo työntää paljon hyviä asioita aina marjoista erilaisiin jauheisiin. Mies osti meille mm. lehtikaali- ja pinaattijauhetta käytettäväksi! Parina päivänä ruokailukerrat jäivät vähemmiksi, mutta tämä johtuu vain ja ainoastaan pidemmistä unista. Muutoin syön 3-4 tunnin välein joka päivä. Herkuttelu osui mulla perjantaille firman bileisiin ja lauantaille varsinaiselle herkkupäivälle. Ei lähtenyt mielestäni lapasesta!

Onko See how you eat -sovellus teille tuttu? Miltä mun ruokapäiväkirja näytti teidän mielestä?

*80/20 Ruokavaliokirja saatu blogin kautta.

Uusia ruokakokeiluja – Viime viikon ruokapäiväkirja

unnamed

Vieläkö teitä kiinnostaa ruokapäiväkirja? No, tässä tulee halusitte tai ette 😀 Viime viikolla kokeiltiin taas muutamia uusia reseptejä, lähinnä suolaisia ruokia. Makeita leivonnaisia en ole jostain syystä tehnyt nyt ollenkaan! Lauantaina mun piti tehdä suklaakakkua, mutta päivä oli niin jumalattoman kiireinen etten ehtinyt tekemään kotona yhtään mitään. Mietin äsken kuvia selatessani etten ole tainnut juuri herkutella, mutta olohuoneen rahilla oleva suklaakippo kyllä kertoo että jonkun suuhun konvehdit ovat menneet paperimerestä päätellen. Lauantaina ainakin söin niitä ainakin kourallisen, mutta viikolla en tainnut niihin kajota ollenkaan. Töissä kyllä maistoin jonkun tuliaissuklaan, mutta en mitenkään överiherkutellut. Lähinnä palauttelin mieleen miltä se suklaa oikein maistuu 😀 Viime viikko meni ainakin omasta mielestäni ruokailuiden osalta melko siististyi. Aina kun treenirytmi on kunnossa niin ruokailutkin pysyy hanskassa!

Maanantai

Illalla crossfit 1h + kävely kotiin 2,5 km.

picsart_01-11-12-53-52

Aamulla munia, tomaattia ja teetä // töissä välipalana pähkinöitä ja teetä // lounaalla anopin tekemään bataattikeittoa // välipalalla riisikakkuja, avocadoa, kinkkua ja vihanneksia (ei kuvaa) // illallisella viikonlopulta jääneita tortillalihoja, vihanneksia sekä riisiä // iltapalaksi puuroa, mustikoita ja raejuustoa.

Tiistai

Välipäivä salilta. Puuhastelua kotona.

picsart_01-11-12-54-54

Aamupalana munia ja vihanneksia + teetä // välipalaksi Nude proteiini patukka // lounaaksi kaupan kana-cesarsalaatti // kotona välipalaksi gluteeniton sämpylä päällisillä + teetä // iltaruuaksi itse tehtyjä pinaattilettuja ja tomaatti-kevätsipulisalaattia sekä fetajuustoa // iltapalaksi omenaa ja maapähkinävoita.

Keskiviikko

Crossfit 1,5h.

picsart_01-11-12-56-07

Aamulla munia, omenaa ja teetä // välipalaksi töissä teetä ja puolikas Rawbite // lounaaksi Picnicin oriental kanasalaatti // välipalaksi riisikakkuja kinkulla, avocadolla ja kurkulla // iltaruuaksi riisiä, jauhelihaa ja vihanneksia // iltapalaksi puuroa, mustikoita, raejuustoa ja manteleita.

Torstai

Aamuvuorossa töissä, illalla crossfit treeni 1h: maastaveto ja shoulder press. Kävely kotiin 2,5km.

picsart_01-11-12-57-40

Aamupalaksi gluteeniton sämpylä päällisillä +teetä // välipalaksi teetä ja puolikas Rawbite // lounaalla jääkaapin jämät eli spagettia, perunaa ja nakkikastiketta sekä vihanneksia ja fetajuustoa // ennen treeniä lääke-esittelijän tuomaa kinkkiruokaa (joku oli syönyt puolet mun eväistä…) // iltaruuaksi punakampelaa ja pestopastaa // iltapalaksi Real-leipä päällisillä.

Perjantai

Vapaapäivä! Pitkät unet ja anoppilaan iltapäiväksi. Sieltä suoraan treeneihin.

picsart_01-11-12-59-15

Aamupalaksi Real-leipää paistetulla munalla ja juustolla + teetä // anoppilassa teetä ja korvapuusti // loinaaksi lasagnea // treenin jälkeen pestopastaa ja pari Real-leipää päällisillä // iltaruuaksi itse paneroituja broiskuja, ristikkoperunoita, majoneesia ja tomaattia.

Lauantai

Ei treeniä. Iltapäivällä Fysioakatemian olkapääklinikalla Crossfit 01300:lla ja sieltä tytön kaverisynttäreille Naurusaareen Flamingoon.

picsart_01-11-01-00-14

Aamupalaksi Realia juustolla ja paistetulla munalla +teetä // ennen kotoa lähtöä olkapääklinikalle puuroa raejuustolla ja mustikoilla // synttäreillä jätskiannos ja vähän karkkia // kotona välipalaksi kaksi riisipiirakkaa päällisillä + teetä // illalla tilattiin pizzaa! Illalla myös kourallinen suklaakonvehteja.

Sunnuntai

Aamulla puuhastelua kotona ja mäenlaskua. Anoppilassa lounaalla ja sieltä suoraan salille. Tein salilla lihashuoltoa 1,5 h.

picsart_01-11-01-01-53

Aamupalaksi Realia juustolla ja paistetulla munalla // anoppilassa kaksi täytettyjä paprikaa, joissa riisiä, jauhelihaa, juustoraastetta ja vuohenjuustoa. Lisäksi salaattia // iltaruuaksi jauhelihalla, guacamolella ja ranskankermalla täytetty bataatti // kourallinen tummasuklaa päällysteisiä pähkinöitä // iltapalaksi omena ja pähkinöitä.

Jaahas, näköjään tuo leivän syönti on taas vähän karannut käsistä, mutta toistaiseksi olo on kuitenkin ihan hyvä, joten en ole huolissani asiasta. Juustoa vetelen näköjään myös aika paljon ja sitä ehkä voisi välillä vähän rajoittaa..Smoothieita en ole tehnyt pitkään aikaan ja ne pitäisi kyllä ottaa ohjelmistoon taas. Smoothieihin on niin helppoa upottaa viherjauheita sun muita, joita en mielelläni muuten suustani alas tunge.

Semmonen ruokaviikko oli viime viikko! Miltäs viime viikon ruokapäiväkirja näyttää?