Itkisinkö onnesta, jos mavettaisin kunnolla?

Processed with VSCO with a6 preset

Kyllä. Kyllä. Kyllä. KYLLÄ!! Eilen oli se hetki, kun tuntui ettei olkapää vaivannut salilla yhtään. Kyllähän sen mukanaolon toki koko ajan tuntee eikä se suinkaan normaali vielä ole, mutta pätkääkään se ei treeniä haitannut. Ensimmäisen kerran sitten…ööö…maaliskuun? Se kireys, mikä on aikaisemmin vaivannut muun muassa alataljassa, oli tipotiessään. Sain lasetella menemään ihan huolella! Mitään isoja painoja ei vielä liikutella, koska olkapäätä ympäröivät pikkulihakset eivät ole vielä samassa vahvuudesta kuin oikealla puolella. Haluan saada ne kondikseen ennen kuin alan nostaa sarjapainoja tavoitteellisesti. Tuntumakin oli selkeästi parantunut vasemmalla puolen eli eteenpäin mennään!

Processed with VSCO

Mä olin niin haltioissani eilen, että tanssahtelin sarjojen välissä, mutta toivottavasti en laulanut 😀 Pystyin tekemään jo kolme eri alhaalta vedettävää liikettä selälle. Kävin istuskelemassa ja roikkumaan myös pulldown-laitteessa ja pienellä painolla olisin pystynyt sitäkin jo tekemään, mutta en tahtonut ahnehtia. Se kun tuppaa aina kostautumaan pahemman kerran. Mutta ens kerralla sit! Saa olkapää ja selkä siinä hyvää venytystä kun varovasti tekee. Mutta arvatkaa mistä olin kaikista iloisin ja eniten liekeissä? Mavesta! Pystyin tekemään sitä ihan ongelmitta, mutta olkapää asentoon piti kiinnittää koko ajan tiukasti huomiota. Vielä ei lapa jaksaisi varmasti kannatella isompia painoja, joten 50kg oli mulle eilen passeli kilomäärä.

Vitsi miten onnellinen mä olen! Vihdoin ja viimein alkaa tuntua siltä, että elämä alkaa hymyillä, treenit kulkea ja toivottavasti pääsen jo ensi viikolla töihinkin! Mutta nyt mä meen osteopaatille hoidattamaan olkapäätä ja huomenna on vuorossa fysioterapeutti 😉

Fitnesskissojen keskellä

Processed with VSCO with c1 preset

Mä oon päässyt aika hyvin tällä viikolla treenaamaan. Into on kova ja yritän kaikin voimin kuitenkin pitää järjen päässä ettei homma mene yli. Oon tälle viikolle mahduttanut useamman salitreenin, intervallilenkkiä (tänään suoraan sängystä), kevyemmän lenkin ja kotitreeniä. Tälle päivälle on tiedossa vielä kotitreeniä ja lihashuoltoa. Yritän pitää fokuksen koko ajan olkapään kuntouttamisessa ja kropan toimintakyvyn ylläpitämisessä. Salilla näkee kuitenkin koko ajan niin paljon kovassa kunnossa olevia mimmejä ja kundeja, että ajatus karkaa välillä väkisinkin omaan peilikuvaan.

Processed with VSCO with c1 preset

Kun vaakalukema alkaa näyttää jo aikoimoisia lukemia, mutta en tunnusta kuitenkaan lihoneeni. Tai ehkä vaan en huomaa sitä? Enivei, en voi kieltää etteikö olis mukavaa olla kovemmassa kunnossa ja pienemmissä rasvoissa, mutta olisinko tämän onnellisempi saavutettua sen? En usko. Näitä pohdintoja käyn aina silloin tällöin ja aina lopputulos on sama. Haluan treenata aktiivisesti mahdollisimman kovaa, mutta haluan syödä näin niin kuin olen syönyt tähänkin asti. Syön aina kun on nälkä ja just sitä mitä tykkään. Viikolla siististi ja viikolla rennommin. Leivon paljon ja teen herkkuja viikollakin. Terveellisempiä versioita tosin. En ole valmis luopumaan omasta elämäntavasta vain sen takia että näyttäisin paremmalta. Varsinkaan kun viihdyn omassa kropassani varsin hyvin. Treenaaminen on tällä hetkellä mulle erinomainen keino purkaa työstressiä ja se riittää mulle.

Kävin eilen tekemässä hyvän selkätreenin. Olkapää ei tykännyt ylätaljasta, mutta oikeastaan kaikkea muuta pystyin tekemään kivuitta. Tenniskyynerpää taas estää kulmasoudut, kun en pysty puristamaan vasemmalla kädellä kunnolla tankoa. Pientä kikkailua tämäkin treeni taas vaati, mutta onneksi powerfitillä on todella laaja valikoima laitteita. On vara mistä valita! Treenin loppuun tein vielä pienen 10 minuutin hikijumpan, jossa joka toisella minuutilla 15 boksihyppyä ja joka toisella 15 kahvakuulaheilautusta pään päälle. Kivasti tuli hiki ja sykkeet nousi 140 paremmalle puolelle.

Processed with VSCO with c1 preset

Processed with VSCO with c1 preset

Youtubesta löysin vielä muutaman videon crossfit treeneistä. Tuon surullisen kuuluisan chest to bar treenin jälkeen olkapää kipeytyi taas uudelleen. Onneksi ei niin pahasti kuin tammikuussa, mutta semitulehdus siellä taitaa taas olla päällä… Nyt vaan rauhassa 😉