Sumo maastaveto – Tie teräksisiin pakaroihin!

Sumo mave eli sumo deadlift. Ei todellakaan mikään mun suosikkiliike. Normi mavessa oon suht hyvä ja voimakas, se on lähes täydellinen liike mun välityksille. Mutta sumo mave. Ei kiitos. Ei toimi. En halua!

OLYMPUS DIGITAL CAMERANäinhän siinä kävi, että valmentaja päätti ottaa tuon mun inhokkiliikkeen taas ohjelmistoon. Puoli vuotta tässä jo menikin ilman sitä. Tuskailin tuon kanssa jo viime keväänä eikä se tuntunut yhtään helpommalta tälläkään viikolla. Sumo mave tehdään jalat leveällä, varpaat hieman ulos päin. Veto lähtee täysin jaloilla ja vasta ihan lopussa selkä ojentuu. Jostain syystä liike on mulle todella hankala ja olen järkyttävän heikko siinä! Kuulemma pitäis pystyä vetämään samoja kilomääriä kuin normi maastavedossakin, mut ei vaan pysty. Itkupotkuraivarit ei olleet kovin kaukana. Lähinnä toi raastaa sisäreisiä. Ja hermoja. En tiedä kumpiako enemmän.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMutta kas kummaa. Vaikka treeni ei tuntunut menevän yhtään mihinkään niin jo seuraavana päivänä koko takalisto oli jäätävän kipeä! Nähtävästi erinomainen liike perspuolikkaille. Aloin ehkä ihan pikkasen tykkäämään tästä enemmän 😀 Tehtiin me sumo maastavedon lisäksi pari muutakin mun suosikkiliikettä. Bar over burpeeseja ja boksihyppyjä nimittäin. Vuosisadan sadistin leima pitäisi antaa tämän treenin keksimisestä. Kyseessä oli 13 minuutin setti, jossa tehtiin niin monta kierrosta kuin ehti: 5 x sumo mave (mulla 60kg) + 10 x bar over burpees + 15 x boksihyppy. En ees pystynyt tekemään rx kiloilla (70kg) ja oksua nousi ihan vaan vähän kurkkuun. Saattoi kyllä olla sydänkin. En tiedä. Yksi sana kuvaamaan tätä treeniä: HYI.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAPumpulle vähän turhan kova treeni muutaman viikon tauon jälkeen. Mutta olen iloinen, että tein ja ylipäätään pääsin taas treenaamaan!

Ps. Mun uusi kamera ei ole vielä yhteistyökykyinen näiden treenikuvien kanssa. Kovin tärähtäneitä kuvia hän vielä haluaa ottaa… Kun vaan löytäisin oikeat asetukset!