Mistä tietää, että syksy on tullut?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sis. mainoslinkkejä. Illat pimenevät ja kuntosalit täyttyvät. Syksy on selkeästi tullut ja ihmiset alkavat siirtyä ulkoilmasta sisälle treenaamaan, ainakin osittain! Itse rakastan syksyä yli kaiken. En välitä kovin kuumasta, joten syksy on mulle parasta aikaa. Saa sytytellä kynttilöitä ja rakentaa pesää. Itse teen aina syksyihin suuren inventaarion vaatekaappeihin ja etenkin treenivaatteiden hyllylle. Vanhat ja virttyneen vaatteet lentävät roskiin ja hankin jotain uutta ja piristävää tilalle. Syksyn tullen shortsit joutavat varastoon ja tilalle tulevat pitkät leggarit ja paksummat pitkähihaiset. Mä olen kunnon vilukissa, joten mulla on aina salilla pitkähihainen päällä. Ainakin lämmittelyn ajan!

House of Brandonilla on nyt sporttiviikko menossa ja kaikki sporttivaatteet -20% koodilla SPORT. Tarjous on voimassa 18.-25.9.2016! Ja olihan siellä vaikka ja mitä kivaa! Mä tarvitsisin henkilökohtaisesti eniten uusia treeniliivejä sekä niitä pitkähihaisia paitoja. Jotkut uudet treenipöksytkin olisi kivat, koska osa vanhoista on käynyt pieneksi…vai olenko mä kasvanut liian isoksi!? Alla muutama kollaasi suosikeista, joita osui silmiin näin alkajaisiksi!

oranssi // sininen Nike // mustavalkoinen // oranssi pitkähihainen
Only Playn oranssi t-paita tekstillä // sininen Niken t-paita // mustavalkoinen DoM-merkkinen pitkähihainen // Only Playn oranssi pitkähihainen.
Mustaoranssit // mustavaloiset // Superdry
Only Playn raidalliset leggarit  // Only Playn mustavalkoiset leggarit // Superdryn aivan ihanat leggarit!
Siniset käärmeennahka kuvioiset // violetut Superdryt // Pinkit Icaniwill
Siniset Superdryn käärmeennahka kuvioiset leggarit // violetit Superdryt // Pinkit Icaniwill-leggarit.

Mua kiinnostaisi kovasti tietää minkälaisia Only Playn ja Superdryn treenivaatteet ovat käytössä, onko teillä kokemuksia? Mä olen niin jämähtänyt käyttämään Nikeä, Addua ja Reebokia että olisi kiva välillä kokeilla jotain muitakin. Icaniwill-merkin vaatteet ovat kuulemani mukaan laadukkaita ja nuo pinkit pöksyt polttelee kyllä kovasti. Mulla on viikonloppuna edessä treenivaatehyllyn siivous eli sen jälkeen voisin ehkä sallia itselleni palkinnoksi jonkin uuden treenivermeen…

Treenaan kuin ammattilainen

Processed with VSCO with c1 preset

Neljä viikkoa olkapääleikkauksesta ja meitsi on päässyt treenin makuun! Viikko sitten sain kantositeen pois ja siitä lähtien olen jumpannut kättä niin paljon kuin mahdollista. Tällä hetkellä mun treenitahti on kaksi kertaa päivässä eli voidaan sanoa, että treenaan kuin ammattilainen 😀 Jonkinlaista edistymistä huomaan päivittäin, mutta isoimmat harppaukset tuntuvat tulevan parin päivän sykleissä. Eniten edistymistä huomaan ihan päivittäisissä askareissa, kuten pyykkien viikkaamisessa, kengän nauhojen sitomisessa ja vaatteiden pukemisessa. Edelleen odotan kuitenkin sitä päivää, kun voin sheivata toisenkin kainalon ja saan tukan ponnarille omin avuin!

Jumppaliikkeitä teen tällä hetkellä ihan käden omalla painolla sekä kuminauhalla. Käsi ei edelleenkään montaa senttiä nouse suorana ylöspäin ilman apuja, mutta toisella kädellä avustettuna se nousee ilman ongelmia. Sanokaapa te saman projektin läpi käyneet ja alan ammattilaiset, että milloin koittaa se aika kun käsi nousee vaakatasoon omin avuin? Noin niin kuin suunnilleen aikaa menee…? Kaikista tuskallisin liike mulle tuntuu olevan käden roikottaminen rentona alas. Menen puoliksi keittiön pöydälle makaamaan ja annan käden roikkua lattiaa kohti ihan rentona lavasta lähtien. Hitsi se sattuu! Olkapää tuntuu muutenkin jotenkin ahtaalta ja jäykältä, mutta kuuluu varmaan asiaan. Ja kun yritän kättä nostaa ylöspäin niin olkapäässä tuntuu ikään kuin jokin este, jonka takia käsi ei nouse. Liike vaan stoppaa yhteen kohtaan. Saa nähdä kauanko tässä menee!

Eilen lenkille lähdössä.
Eilen lenkille lähdössä.

Kävin tekemässä ensimmäisen salitreenin lauantaina. Tein ensin mulle annetut olkapääliikkeet ja sitten siirryin jalkatreenin pariin. Koukistuksia maaten ja istuen, vaakahackia ja askelkyykkyjä omalla painolla. Kiva olis tehdä lihashuoltoakin, mutta rullan päälle ens saa kammettua itseäni mitenkään saati pysty liikuttelemaan itseäni siinä yhdellä kädellä. Eilen kävin 45 minsan lenkillä ja otin pieniä juoksupyrähdyksiäkin. Olkapään ja käden asennon kanssa saa olla aika tarkkana juostessa eikä kyllä ole kauhean optimaalista pitää vasenta kättä juostessa paikallaan… No, ehkä pääasia tällä hetkellä on se, että ylipäänsä pääsee liikkumaan eikä se kuinka kovaa pääsee eteenpäin 😉

Tänään kävin tytön kanssa uimahallissa simmaamassa pari tunteroista. Minähän en siis pysty vielä uimaan, mutta jumppasin kättä vedessä ja tykkäsin kovasti! Uimahalli jää kesälomille loppuviikosta ja mietinkin pitäisikö käyttää tämä aika hyväksi ja käydä joka päivä uimahallissa kuntouttamassa kättä. Salillekin voisin kohta lähteä, mutta onkohan se jo liikaa….?