Uusia ruokakokeiluja – Viime viikon ruokapäiväkirja

unnamed

Vieläkö teitä kiinnostaa ruokapäiväkirja? No, tässä tulee halusitte tai ette 😀 Viime viikolla kokeiltiin taas muutamia uusia reseptejä, lähinnä suolaisia ruokia. Makeita leivonnaisia en ole jostain syystä tehnyt nyt ollenkaan! Lauantaina mun piti tehdä suklaakakkua, mutta päivä oli niin jumalattoman kiireinen etten ehtinyt tekemään kotona yhtään mitään. Mietin äsken kuvia selatessani etten ole tainnut juuri herkutella, mutta olohuoneen rahilla oleva suklaakippo kyllä kertoo että jonkun suuhun konvehdit ovat menneet paperimerestä päätellen. Lauantaina ainakin söin niitä ainakin kourallisen, mutta viikolla en tainnut niihin kajota ollenkaan. Töissä kyllä maistoin jonkun tuliaissuklaan, mutta en mitenkään överiherkutellut. Lähinnä palauttelin mieleen miltä se suklaa oikein maistuu 😀 Viime viikko meni ainakin omasta mielestäni ruokailuiden osalta melko siististyi. Aina kun treenirytmi on kunnossa niin ruokailutkin pysyy hanskassa!

Maanantai

Illalla crossfit 1h + kävely kotiin 2,5 km.

picsart_01-11-12-53-52

Aamulla munia, tomaattia ja teetä // töissä välipalana pähkinöitä ja teetä // lounaalla anopin tekemään bataattikeittoa // välipalalla riisikakkuja, avocadoa, kinkkua ja vihanneksia (ei kuvaa) // illallisella viikonlopulta jääneita tortillalihoja, vihanneksia sekä riisiä // iltapalaksi puuroa, mustikoita ja raejuustoa.

Tiistai

Välipäivä salilta. Puuhastelua kotona.

picsart_01-11-12-54-54

Aamupalana munia ja vihanneksia + teetä // välipalaksi Nude proteiini patukka // lounaaksi kaupan kana-cesarsalaatti // kotona välipalaksi gluteeniton sämpylä päällisillä + teetä // iltaruuaksi itse tehtyjä pinaattilettuja ja tomaatti-kevätsipulisalaattia sekä fetajuustoa // iltapalaksi omenaa ja maapähkinävoita.

Keskiviikko

Crossfit 1,5h.

picsart_01-11-12-56-07

Aamulla munia, omenaa ja teetä // välipalaksi töissä teetä ja puolikas Rawbite // lounaaksi Picnicin oriental kanasalaatti // välipalaksi riisikakkuja kinkulla, avocadolla ja kurkulla // iltaruuaksi riisiä, jauhelihaa ja vihanneksia // iltapalaksi puuroa, mustikoita, raejuustoa ja manteleita.

Torstai

Aamuvuorossa töissä, illalla crossfit treeni 1h: maastaveto ja shoulder press. Kävely kotiin 2,5km.

picsart_01-11-12-57-40

Aamupalaksi gluteeniton sämpylä päällisillä +teetä // välipalaksi teetä ja puolikas Rawbite // lounaalla jääkaapin jämät eli spagettia, perunaa ja nakkikastiketta sekä vihanneksia ja fetajuustoa // ennen treeniä lääke-esittelijän tuomaa kinkkiruokaa (joku oli syönyt puolet mun eväistä…) // iltaruuaksi punakampelaa ja pestopastaa // iltapalaksi Real-leipä päällisillä.

Perjantai

Vapaapäivä! Pitkät unet ja anoppilaan iltapäiväksi. Sieltä suoraan treeneihin.

picsart_01-11-12-59-15

Aamupalaksi Real-leipää paistetulla munalla ja juustolla + teetä // anoppilassa teetä ja korvapuusti // loinaaksi lasagnea // treenin jälkeen pestopastaa ja pari Real-leipää päällisillä // iltaruuaksi itse paneroituja broiskuja, ristikkoperunoita, majoneesia ja tomaattia.

Lauantai

Ei treeniä. Iltapäivällä Fysioakatemian olkapääklinikalla Crossfit 01300:lla ja sieltä tytön kaverisynttäreille Naurusaareen Flamingoon.

picsart_01-11-01-00-14

Aamupalaksi Realia juustolla ja paistetulla munalla +teetä // ennen kotoa lähtöä olkapääklinikalle puuroa raejuustolla ja mustikoilla // synttäreillä jätskiannos ja vähän karkkia // kotona välipalaksi kaksi riisipiirakkaa päällisillä + teetä // illalla tilattiin pizzaa! Illalla myös kourallinen suklaakonvehteja.

Sunnuntai

Aamulla puuhastelua kotona ja mäenlaskua. Anoppilassa lounaalla ja sieltä suoraan salille. Tein salilla lihashuoltoa 1,5 h.

picsart_01-11-01-01-53

Aamupalaksi Realia juustolla ja paistetulla munalla // anoppilassa kaksi täytettyjä paprikaa, joissa riisiä, jauhelihaa, juustoraastetta ja vuohenjuustoa. Lisäksi salaattia // iltaruuaksi jauhelihalla, guacamolella ja ranskankermalla täytetty bataatti // kourallinen tummasuklaa päällysteisiä pähkinöitä // iltapalaksi omena ja pähkinöitä.

Jaahas, näköjään tuo leivän syönti on taas vähän karannut käsistä, mutta toistaiseksi olo on kuitenkin ihan hyvä, joten en ole huolissani asiasta. Juustoa vetelen näköjään myös aika paljon ja sitä ehkä voisi välillä vähän rajoittaa..Smoothieita en ole tehnyt pitkään aikaan ja ne pitäisi kyllä ottaa ohjelmistoon taas. Smoothieihin on niin helppoa upottaa viherjauheita sun muita, joita en mielelläni muuten suustani alas tunge.

Semmonen ruokaviikko oli viime viikko! Miltäs viime viikon ruokapäiväkirja näyttää?

Ateriaideoita viikolle 47!

photogrid_1479644635511

Heipparallaa, Kuinkas teidän viikko on sujunut? Mä olen ollut kipeänä keskiviikosta lähtien, mutta nyt alkaa vihdoin näyttää siltä että selviydyn huomenna töihin. Ihmeen kaupalla olen saanut ruokavalion pysymään siistinä koko flunssan ajan ja syönyt ihan kunnon ruokaa epämääräisen mutustelun ja herkuttelun sijaan. Perjantaina kokkasin vähän isommin, kun saatiin anoppi ja appiukko kylään, mutta muuten ruokahuolto on ollut miehen käsissä. Riisiä ja kanaa siis 😀 Tässä taas koottuna vinkkejä aterioihin ensi viikolla, olkaapa hyvät!

Maanantai: Pehmeän tulinen kanakeitto 

oi000291-800x600

Pidän itse aavistuksen tulisista ja mausteisista ruuista, mutta missään nimessä ne eivät saa olla suuta polttavan tulisia. Tässä keitosta tulisuus ja kookosmaidon pehmeys yhdistyy tosi kivasti ja keitto on mukavan paksua. Keitto on maidoton ja gluteeniton! Ohjeen löydät täältä.

Tiistai: Röstiperuna, katkaraputahna ja avocado 

2015-11-02-07-41-11-1-800x600

Tämä resepti kuuluu sarjaan helppoa ja todella hyvää arkiruokaa! Koko ateria valmistuu käden käänteessä eikä tällaista tule taatusti kovin usein tehtyä. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan 🙂 Ohjeen löydät täältä.

Keskiviikko: Omena-maapähkinävoisandwich 

2016-02-09-06-29-36-1-800x600

Minusta on ihana viikollakin tehdä jotain vähän erilaisempia välipaloja tai muokata vanhoja uuteen uskoon. Omena ja maapähkinävoi on välipaloissa ehdottomasti mun suosikkikombo! Ohjeen löydät täältä.

Torstai: Broileri-bataattivuoka

oi000135-800x600

Tällaiset yhden vuoan ruuat helpottavat arkea aina kummasti. On silkkaa ajansäästöä, kun kaikki ainekset voi laittaa samaan vuokaan ja pistää uuniin. Odotellessa voikin sitten tehdä niitä muita päivän pakollisia asioita, kuten astianpesukoneen tyhjennystä ja sellaista! Ohjeen tähän arjen ajan säästäjään löydät täältä.

Perjantai: Makaronilaatikoiden Rolls Royce

20150413_115357-800x450

Tämä makaronilaatikko ei ole mikä tahansa makaronilaatikko! Tässä homma on viety pikkusen pidemmälle ja siksi se sopii erittäin hyvin aloittamaan viikonlopun. Ohje on alun perin Kari Aihisen käsialaa eli reseptin takana on todellinen hyvän ruuan ystävä! Tsekkaa tämän superhyvän ja maukkaan ruuan ohje täältä.

Lauantai: Kaura-kookossämpylät ja Oreo-juustokakku

2016-01-11-07-26-23-1-800x600-1

Nämä gluteenittomat kaura-kookossämpylät ovat parhaimpia lajiansa. En olisi uskonut, että gluteenittomana voi saada näin hyviä sämpylöitä. Tiedän, että kookos kuulostaa hyvin epäilyttävältä, mutta se sopii näihin sämpylöihin todella hyvin. Tee tuplasatsi ja hieman isompia sämpylöitä niin voit tehdä näistä vaikkapa hampurilaisia! Ohjeen löydät täältä.

oi000079-800x600

Meillä tykätään kakuista ja erityisesti juustokakuista! Vähän aikaan en ole näitäkään tehnyt, mutta tämä asia täytyy korjata piakkoin sillä erilaisia kakkureseptejä on kertynyt testattavien pinoon melkoinen määrä! Tämän oreo-juustokakun ohjeen löydät täältä.

Sunnuntai: Korvapuustivohvelit (gluteeniton)

picsart_10-09-11-03-12-800x600

Mikä olisikaan ihanempi tapa aloittaa sunnuntai kuin nauttia herkullisia vohveleita kiireettömästi oikein pitkän kaavan mukaan. Sunnuntaina on aikaa kaivella vohvelirauta kaapista ja panostaa Aamupalaan oikein kunnolla! Ehkä paistat vohvelit koko perheelle tai ystävillesi myös? Ohjeen löydät täältä.

Mitäs te olette tällä viikolla kokkailleet tai mitä suunnitelmia on ensi viikon aterioihin?