Kohta se alkaa.

Huominen päivä vielä lomailua ja sit palataan taas arkiseen aherrukseen. Miehellä alkaa työt ja se tietää myös mun ja mimmin rutiineihin palaamista. Reilun kuukauden päästä koittaa sit mun töihinpaluu, äääääks! Aika on kulunut todella nopeesti. Vastahan mulla oli ihan pikkunen käärö sylissä ja nyt tyttö on jo tosi iso, sanojakin tulee vaikka kuinka paljon! Mihin aika oikein rientää?

Hän osaa itsekseen lukea jo  muumikirjaa :)
Hän osaa itsekseen lukea jo muumikirjaa 🙂

JA ei toi nälkäsekskään jää :D
Ja ei toi nälkäsekskään jää 😀

Nautitaan nyt vielä tästä hoitovapaasta ja yhteisestä ajasta ennen kuin se kauan pelätty töihinpaluu koittaa. Tuntuu etten osaa enää yhtään mitään työjuttuja! Päivät täällä mökillä on menneet samaa tahtia kuin ennenkin. Näköjään vakintuuneeksi tavaksi on tullut treenata joka toinen päivä. Eilen käytiin Origymillä taas jumpalla ja tänään vaihteeks välipäivä.

Pikkasen taas väsytti.
Pikkasen taas väsytti, kun en ees päiväkahvia kerennyt juomaan.

Jumpalle vaan!
Jumpalle vaan!

Treeniin olis kuulunut oikeasti vain 7 minsan amrap, mut tein vähän extraa kun oli virtaa. Alotin leuanvedoilla, vaihteeks myötäotteella. Niitä täytyykin treenata nyt enemmän, kun oon niissä paljon heikompi kuin vastaotteella tehtynä. Vedin 4*5 omalla painolla ja ihan hyvin nousi kaikki sarjat!

kuvia 009

Puristaa pakaroilla!
Puristaa pakaroilla 😀

Leuanvetojen jälkeen 7 minsan amrap, jossa:

  • shoulder press x 8 (15kg)
  • kettlebell deadlift x 8 (24kg)
  • DU x 8
  • sain tehtyä 5 kokonaista kierrosta ja kuudetta aina deadlifteihin asti.

Positiivista oli huomata miten olen kehittynyt tuplanaruhypyissä! Kolme ekaa kiekkaa tein ihan putkella kaikki, yhdellä välihypyllä tosin. Kahdella viimeisellä aloin olla jo sen verran hengästynyt että homma alko mennä plörinäks. Edistystä silti!

Collage1

Collage

Noiden lisäksi tein vielä toes to baria 4*5, kapeeta penkkiä kolme sarjaa ja treenasin kahvakuulalla tempausta ja rinnallevetoa. Sain jo 12kg kuulalla tempaukset onnistumaan hyvin. Eipä ole kauankaan kun jo 10kg kuulalla tekniikka hajos 🙂 Rinnallevedot meni 16kg kuulalla, jei!

Tänään lähdettiin heti aamusta Oriveden markkinoilla. Ihan paskat markkinat, sanon minä. Joka vuosi vaan huononee. Kaikke krääsää on enää myynnissä ruuan lisäksi. Tais olla ainoa mielenkiintoinen koju tuo metrilaku-koju. Se oli itse asiassa ainoa koju jost mitään ostettiinkaan.

Lakut maistuu aina!
Lakut maistuu aina!

Käytiin me markkinoiden jälkeen vielä Orikirppiksellä ja tällä kertaa jopa löysin jotain. Sielläkin on nykyään liian paljon krääsää ja ihan liian kallista kamaa myynnissä. Jengi oikeesti luulee varmaan rikastuvansa jollain kirppismyynneillä kun pitävät niin kauheita hintoja. No, ei se oo tyhmä joka pyytää..

Mimmille löysin kivoja vaatteita taas kerran :)
Mimmille löysin kivoja vaatteita taas kerran 🙂

Viime päivinä on herkuttelut ollut aika vähissä. Rajansa näköjään silläkin. Tein mä eilen mustikkapiirakkaa ja sitä söin pari palaa, mut muuten onkin herkut olleet vähän terveellisemmällä linjalla. Ihan normaalia sapuskaa siis monta kertaa päivässä. Ens viikolla vois pitää ihan totaaliherkuttoman viikon. Tuskin tekis pahaa?

Leipääkin on taas tullut syötyä seuraavan vuoden tarpeiks..
Leipääkin on taas tullut syötyä seuraavan vuoden tarpeiks..

Mustikoita saadaan pakkaseen ihan kiva satsi.
Mustikoita saadaan pakkaseen ihan kiva satsi.

Jälkiruuaksi tänään Fastin minttusuklaa protskupatukka. Mahottoman hyvää!
Jälkiruuaksi tänään Fastin minttusuklaa protskupatukka. Mahottoman hyvää!

Iltapalaksi banaanilettuja kera mustikoiden. Terveellistä ja hyvää :)
Iltapalaksi banaanilettuja kera mustikoiden. Terveellistä ja hyvää 🙂

Tein taas tänään parit lisäravinnetilaukset, mut niistä lisää kunhan saan tuotteet käsiini! Nyt tämä mamma painelee unille niin jaksan vetää aamutreenin jos sää suinkin sallii 🙂

kuvia 001

Hyvää yötä, Jeesus myötä, kiitos tästä päivästä. Toivottaa Melli the kissatalebaani.
Hyvää yötä, Jeesus myötä, kiitos tästä päivästä. Toivottaa Melli the kissatalebaani.

 

 

 

 

 

 

 

 

Minähän pystyn mihin vaan.

Kyllä on tänään vanhakin nuortunut oikein urakalla! Repesin nauramaan kun näin tämän päivän treenin: käsilläseisontapunnerruksia! Siitä on ehkä 20 vuotta kun olen viimeksi käsilläni tai päälläni seissyt. Että siltä pohjalta 😀

Hand stand push ups, iiiiiisk!
Hand stand push ups, iiiiiisk!

Aikani asiaa mietin ja tulin siihen tulokseen, et kyllähän mä ne osaan ja jaksan tehdä! Treeniin kuului tehdä aikaa vastaan 30 käsilläseisontapunnerrusta. No ei se ihan niin helppoa ollut… Ylipäänsä käsilläseisonta-asentoon pääseminen oli mulle ylitsepääsemätöntä. En vaan uskaltanut. Etsin netistä vinkkejä kuinka harjoittelu kannattaa aloittaa.

Ekana rahin päältä polviltaan.
Ekana rahin päältä polviltaan.

kuvia 003

Sit noustiin varpailleen.
Sit noustiin varpailleen.

kuvia 005Seuraavaksi päätin kiivetä seinälle ja harjoitella kasvot seinään päin. Yleensähän nuo vissiin tehdään kasvot seinästä pois päin. Siihen asentoon en ees uskaltanut mennä…

Kädet ei vielä lähelläkään seinää... Raskasta oli tässäkin asennossa!
Kädet ei vielä lähelläkään seinää… Raskasta oli tässäkin asennossa!

Muutaman pienen punnerruksen kokeilin tästä asennosta. No okei, parikymmentä tein.
Muutaman pienen punnerruksen kokeilin tästä asennosta. No okei, parikymmentä tein.

Myös pike pushia tein 30 toistoa. Aika hapottava liike olkapäille!
Myös pike pushia tein 30 toistoa. Aika hapottava liike olkapäille!

kuvia 009

Paljon vaatii tämä liike opettelua ja ennen kaikkea totuttelua. Ei sitä ihan joka päivä tule pää alaspäin roikuttua niin ei ihmekään että on hieman raskas ja epämiellyttävä asento 😀 Kova hiki puski pintaan jo näistä harjoituksista, mutta ei se treeni siihen loppunut.

Valakyykkyä (over head squat) treenasin ihan kepukalla.
Valakyykkyä (over head squat) treenasin ihan kepukalla.

kuvia 011

Sandbagista lisäpainoa.
Sandbagista lisäpainoa.

kuvia 013Naamakirjan kautta (kiitos Gatsu!) sain hyvän vinkin alkaa treenata pistoolikyykkyä. Never heard… Mielenkiintoinen liike, paremmin tunnettu yhden jalan kyykkynä. Ei ihan onnannut ensimmäisellä kerralla 😀 En vaan taivu enkä veny! Kyllä mä tämänkin joku päivä opin ja pystyn tekemään, lupaan sen itselleni 🙂

Oikealla jalalla.
Oikealla jalalla.

...tähän asti.
…tähän asti.

Vasemmalla..
Vasemmalla..

...ei sitä vähää.
…ei sitä vähää. Vaikee liike! Vaatii paljon liikkuvuutta ja kropan hallintaa.

KAhvakuulan kaivelin myös vaatehuoneesta. Rinnallevetoa ja työntöä treenailin sillä. Tiedä sit menikö oikein?

kuvia 018kuvia 019kuvia 020kuvia 021

Sama sivulta.
Sama sivulta.

kuvia 023kuvia 024kuvia 025kuvia 026Venyttelyä ja liikkuvuutta oon alkanut treenata enemmän kuin ennen. Jotain pientä tälläkin kertaa 🙂

kuvia 027

Kepukalla rintarankaa ja olkapäitä.
Kepukalla rintarankaa ja olkapäitä.

Foam rollerilla selkää..
Foam rollerilla selkää..

Etuolkapäitä ja..
Etuolkapäitä ja..

..reisiä.
..reisiä.

Siinäpä se oli tän päivän treeni. Vielä ajattelin pienen kävelylenkin kohta tehdä neitokaisen kanssa ja sit ruuanlaittoon. Meillä on isännän kanssa sovittuna nyt muutama lihaton päivä eli kalaa ja kanaa syödään pelkästään. Seistä ajattelin jotain todella herkullista (!?) vääntää, jos siitä nyt ylipäänsä mitään syömäkelposta saa aikaan.

Miellä muuten sanoi ruokavaaka sopimuksen irti ja ajattelin nyt sit samalla lopettaa ruokien punnaamisen kokonaan. Syödään sen verran kuin maha vaatii ja katsotaan mihin se johtaa. Myös itseni punnaamisen lopetan nyt kokonaan. Melko vapauttavaa 🙂

Hennesiltä tuli tänään muuten pieni paketti pitkästä aikaa. Löysin sieltä keittöön kivan pöytäliinan sekä keittiöpyyhkeen ja mimmille vaihteeksi uusia vaatteita.

Mimmille uusi collegehaalari sekä kesäasu.
Mimmille uusi collegehaalari sekä kesäasu.

Nyt me tytöt painellaan tuonne auringonpaisteeseen! Käykääs muuten lukemassa Annan maino postaus Blogging for dummies. Hyviä vinkkejä bloggaajille sekä aloitteleville sellaisille. Löysyisköhän omastakin blogista jotain korjaamisen varaa?

Ja niin kuin aiemminkin niin myös nytkin olen enemmän kuin kiitollinen kaikista vinkeistä, neuvoista ja ohjeista liikkeisiin ja niiden treenamiseen!