Sunnuntaina salilla vetävät lihasryhmät

*Sisältää mainoslinkkejä

sunnuntaina salilla

Kovasti on toivottu ihan perinteisiä treenipostauksia, joten tässä kuulkaas pesee! Treenaan edelleenkin 2-jakoisella ohjelmalla, jossa teen työntävät ja vetävät lihasryhmät eri päivinä. Ihanteellinen treenimäärä olisi neljä kertaa viikossa, mutta se ei kyllä ihan aina toteudu. Tällä viikolla saattaa toteutuakin, jos oikein hyvä tuuri käy (ja haluan treenata lauantaina). Kroppa on alkanut vastata hyvin tällaiseen treenityyliin ja voimatasot kasvavat koko ajan. Ehkä pitäisi ottaa treenipäiväkirja käyttöön pikku hiljaa, jotta tietäisin missä mennään minkäkin liikkeen osalta. Toisaalta, jokainen päivä on erilainen ja vaikka tänään kyykkäisin painolla x 10 toistoa, saattaa seuraavalla kerralla olla huonompi päivä ja tuloksena olisi vain 6 toistoa. Pidättäydyn toistaiseksi fiilispohjalta treenaamisessa ja jos jossain vaiheessa on intoa niin sitten aletaan kirjaamaan treenejä tarkemmin ylös. Sunnuntaina tein salilla vetävät lihasryhmät ja kuvasin kyseisin treenin teille ihan valokuvina.

1.Suorinjaloin maastaveto 5 x 6-8

sunnuntaina salilla

sunnuntaina salilla

2. Takareidet maaten

sunnuntaina salilla

sunnuntaina salilla
Paita ja sen alla oleva toppi Nike // housut täältä // kengät täältä.

3. Alatalja 3 x 8-10

sunnuntaina salilla

sunnuntaina salilla

4. Ylätalja leveällä 3 x 8-10

sunnuntaina salilla

sunnuntaina salilla

5. Hauiskääntö mutkatangolla 4 x 6-8

sunnuntaina salilla

sunnuntaina salilla

Loppuun pohkeet seisten + lantionnostot laitteessa supersarjana 4 x 8-12

sunnuntaina salilla

Nyt ollaan tiistaissa ja mun takareidet on edelleen ihan överikipeet. Ylipäänsä reidet, selkä ja rinta ovat mulla ne lihasryhmät, jotka ottavat hyvin treeniä vastaan ja saan niihin aina salilla tosi hyvän tuntuman. Pienemmät lihasryhmät (hauikset, olkapäät, ojentajat) on mulle ne suurin ongelma. Tosi vaikea saada tuntumaa ja siltä ne kyllä näyttävätkin. Toisaalta, en ole kovin kauan tehnyt systemaattista salitreeniä taas, joten turhapa nyt olisi olettaakaan että ne kauheasti olisi kasvaneet. Tämän hetken dieetti ja miinuskalorit takaavat myös sen ettei mitään suuri lihaskasvupyrähdyksiä ole tiedossa ihan hetkeen.

Tällä hetkellä mulla on enemmän voimapainotteisia treenejä. Teen pikkuisen lyhyempiä sarjoja ja pyrin nostamaan kuormaa treeni treeniltä. Tähän mennessä tavoitteessa on onnistuttu varsin hyvin. Toivon vain, että saan treenata terveenä ja motivaatio pysyy yllä. Ai niin, teinhän minä loistavan vatsatreeninkin loppuun, mutta laittelen siitä videon instagramiin!

Terhakkaa ja treenin täyteistä tiistaita tyypit! Minäpä lähden kohta kyykkimään salille 🙂

Ps. Latasin eilen huuto.netiin ison treenivaatepaketin huudettavaksi! Jos treenivaatteet kiinnostaa niin löydät mun paketin täältä. Fitnesstukulla myös treenivaatteita alessa! Tsekkaa valikoima täältä.

 

 

 

Hermotushommia eli salilla mun kanssa! (+arvonta)

hermotushommia

Tsau tyypit! Meitsi on täällä vaihteeksi flunssassa. Taitaa olla jo kolmas vai neljäs kerta 2,5 kk sisään. Mulla oli tytön mennessä päiväkotiin elämänvaihe jota en muistele lämmöllä. Olin tuolloin koko ajan kipeänä ja luulin ettei sellaista tarvitse kokea enää koskaan. Pakko sanoa, että huonolta näyttää tällä hetkellä. En ymmärrä mikä mun vastustuskykyä vaivaa. Tai no, ymmärrän kyllä ja tilannetta selvitellään koko ajan. Tänään kävin viimeksi lääkärillä, verikokeissa ja röntgenissä. Jos vanhat merkit toistuvat niin kaikki tulokset on puhtaita ja mulle sanotaan taas, että ei auta kuin sairastaa. Niinpä niin. Tällaisissa tilanteissa sitä alkaa vaan jo pelkäämään oman mielenterveytensä lisäksi työpaikan puolesta vaikken toki tilanteelle mitään mahdakaan.

Salitreeneistä tulee nyt tietenkin taukoa, mutta ruokavalio on ja pysyy. Harvinaisen helppoa on muuten olla mättämättä niitä järjettömiä ”flunssaherkkuja” nassuunsa, kun on ruokavalion runko jota noudattaa. Ei ole edes tehnyt mieli jäätelökipolle! Vaikka en tällä hetkellä pysty kuin istumaan sohvalla ja haaveilemaan urheilusta niin mulla on näyttää teille vähän aikaa sitten kuvattu treenivideo! Tällä hetkellähän yritän treeneissä vain ja ainoastaan saada kropan heräämään muuttuneeseen treenisysteemiin ja lihakset hermottumaan uudestaaan. Selkää ja jalkoja on ihan unelma treenata, koska ne vastaavat treeniin ihan niin kuin ennen vanhaan. Muut lihasryhmät laittavatkin sitten ihan kunnolla hanttiin. Varsinkin olkapäät! Noh, uskon että sitkeä työ palkitaan vielä jonain päivänä 😉 Satuin muuten voittamaan duunikaverin kanssa 6 kk ilmaiset treenit tammikuussa avattavaan Fit Tammistoon! Vaikuttaa varsin pätevältä salilta ja on ihan hyvällä paikalla välimatkoja ajatellen. Itse asiassa ihan mun ”vanhan” salin eli crossfit Vantaan vieressä 🙂

Alla teille siis treenivideo katseltavaksi. Toivottavasti tykkäätte! Mun kanavalle muita videoita tsekkailemaan pääset tästä. Muistahan tilata myös kanava, se ei maksa mitään 😉

Heitä kommenttilootaan kommenttina vaikka sun lempitreenisi niin osallistut kahden I love me -messujen lipun arvontaan. Arvon yhdelle henkilölle kaksi lippua! Yksi lippu oikeuttaa messuiluun yhtenä päivänä. Arvontaan voit osallistua keskiviikkoon 18.10 klo 18 asti. Muista jättää kommenttikenttään toimiva sähköpostiosoite palkinnon toimittamista varten. Se ei näy muille!