Uuden opettelua

Viime viikko oli todella hyvä treenien osalta. Pääsin hyvin treenaamaan ja enkat paukku useaan otteeseen. Tää viikko onkin ollut sit vähän surkeampi. Flunssa ei ota hellittääkseen ja luulen, että allergioillakin on osuutta tähän jumalattoman tukkoiseen olotilaan. En ole vielä uskaltanut edes kävelylenkille, mutta lihashuoltoa oon tehnyt jonkun verran. Löysin youtuben ihmeellisestä maailmasta muutaman hyvän liikkeen olkapään kuntouttamiseen ja niitä olen tehnyt kotonakin. Pikku hiljaa alkaa toi olkapääkin olla kunnossa!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Huppari: H&M // housut: Reebok ja kengät: Reebok.

OLYMPUS DIGITAL CAMERATämä yllä oleva liike vetokumilla tehtynä venyttää todella hyvin sekä latsejä että olkapäätä. Mulla oli seuraavana päivänä latsit ihan kipeinä tän ansiosta! Sillai hyvällä tavalla 😉 Olen aika paljon etsinyt hyviä venyttelyvinkkejä netistä ja samalla olen etsinyt myös kivoja kehinpainoliikkeitä. Kun vaan pääsis treenaamaan niitä! Käsilläkävelyn harjoittelusta tykkään todella paljon vaikken siinä mikään kovin hyvä vielä olekaan. Olkapään takia siinäkin tuli pitkä tauko ja kaikki opittu on hävinnyt kuin tuhka tuuleen. Tiedän kuitenkin kokemuksesta, että liike palautuu varsin nopeasti mieleen ja tasapainokin löytyy taas uudestaan. Alla yksi video käsilläkävelykikkailusta, kun treenikamut yllytti minutkin kokeilemaan käsilläkävelyä sivuttain seinää vasten. Ei ollut helppoa! Samassa treenissä käytiin myös ekaa kertaa työntelemässä kelkkaa pihalla. Hauskaa puuhaa, tätä ehdottomasti lisää.

Koko viikko on mennyt rötvätessä sohvan pohjalla ja odottaessa parantumista. Ihme juttu, kyllä ennen parantui helposti kolmessakin päivässä flunssasta, mutta nykyään siihen menee aina vähintään viikko! Yleensä vasta kahden viikon tauon jälkeen pääsen takaisin treenaamaan. Tältä viikonlopulta jäi parikisat väliin, mutta ens viikonloppuna olis toiset crossfit-aiheiset kekkerit tiedossa. Toivottavasti pääsen mukaan! Tällä viikolla mun urheilusuorituksia on olleet lähinnä…

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA…pilleripurkkien avaaminen ja yritys syödä suht säännöllisesti, sairaan lapsen hoitaminen itseni ohella, kahvin juominen ja päivittäinen muumimaraton sekä täystuhon jälkien korjaaminen! Onhan noissa, varsinkin viimeinen kohta on teetättänyt työtä aika lailla 😀

Mepäs lähdetään kohtapuoliin ajelemaan mökiltä kotiin, joten muksaa ja aurinkoista sunnuntaita kaikille! Täällä paistaa aurinko täydeltä taivaalta, mutta ulkona on aivan perhanan kylmä. Ei pystynyt olemaan ilman pipoa ja hanskoja.

Ps. Sportamorella on kevätsiivous menossa ja lähes kaikki tuotteet -30%! Ihmettelemään tuotteita pääset tästä.

*postaus sisältää mainoslinkin.

 

Vihdoinkin uusi ennätys!

Tällä viikolla olen päässyt treenaamaan todella hyvin. Vedin kolme teenipäivää putkeen ja tänään pidän lepopäivän. Mä tunnen kroppani jo suht hyvin ja tiedän millon on aika huilia. Huomasin eilen olevani vähän väsynyt ja alavireinen, joten päätin tehdä suunnitellun treenin niin hyvin kuin pystyn ja levätä tänään kunnolla. Jo yhdessä päivässä kroppa palautuu hyvin ja mieli virkistyy, kun saa puuhastella ihan muita juttuja. Lepopäiviä kannattaa mun mielestä pitää 1-3 viikossa riippuen omasta omasta kunnosta ja treenien tehosta. Lepopäivinäkin voi tehdä ja kannattaakin tehdä ihan kevyttä palauttavaa liikuntaa, kuten kävelyä tai uintia, ja lihashuoltoa reilusti siihen kaveriksi. Välillä on myös  mukavaa vain löhötä ja olla tekemättä yhtään mitään urheiluun liittyvää.

Mun olkapää on osoittanut selkeitä paranemisen merkkejä ja oon saanut treenata nyt ihan kivuitta. Käsilläseisontaa en ole vielä uskaltanut kokeilla, mutta maanantaina tein jo tempausta ja toes to bareja! Treeneissä oli ohjelmassa tempauksen ykkösmaksimi. Mun oli alkuun tarkoitus tehdä pelkkiä tempausvetoja, mutta koska tempaukset ei sattuneet yhtään niin aloin pikku hiljaa nostella kuormaa. Yhtään tempausta en uskaltanut tehdä kyykkyyn asti vaan aloitin mahdollisimman varovasti. Painoissa pääsin 30kg asti mikä nousee vielä suht helposti. 32,5kg ei sit enää nousekaan. Mä jämähdän aina tähän samaan painoon! Ärsyttävää.

Tiistaina kävin ennen duunia tekemässä päivän etukyykyt eli 5 x 5 ja painoja 50-55kg. Innostuin siinä sit kokeilemaan uutta ykkösmaksimia ja 75kg nousi ylös! Ekalla yrityksellä petti olkapäät täysin. Ehkä ei kannata ladata maksimipainoja ilman pikku korotuksia, saattaa tulla yllätyksenä miten painavaa se onkin 😀 Kokeilin myös 77,5kg mut ajatus karkasi alhaalla ja jäin vaan töröttämään kyykkyyn tanko olkapäillä. Oon satavarma että sekin nousis eli piakkoin uutta yritystä! Mä en oo pitkään aikaan saanut PR:a missään liikkeessä joten olin tästä ihan liekeissä. Kiva nähdä välillä jotain ihan konkreettista kehitystä 🙂

Mä yritän nyt kehittää mun leuanvetoja ja tein eilen taas lisäpainoleukoja. Huomasin ettei siinä pystytään tekemään ihan samalla prosenttisysteemillä kuin muissa liikkeissä. Mun piti tehdä 5 x 5 11,25kg  (70% ykkösmaksimista) mut sain sillä vedettyä tasan kolmosen. Vedin sit loput vitoset 7,5kg lisäpainolla ja silläkin oli aika tiukkaa! Loppuun tein meidän ohjelmaan kuuluvia apuliikkeitä: lapa push uppia, kiertäjäkalvosimia ja lankkuja sekä lihashuoltoa pallolla. Kiva höntsäilytreeni!

Huppari: crossfit Vantaa // housut: Adidas // kengät: Reebok.
Huppari: crossfit Vantaa // housut: Adidas // kengät: Reebok.

Huomenna olis ohjelmassa clean & jerk ykkönen mut katsotaan pystynkö vielä jerkkaamaan. Cleaneja sit ainakin! Niissäkin oon ihan susipaska 😀

Kuis teidän treeniviikko on sujunut? Mitä olette tehneet ja onko tullut uusia ennätyksiä?